Výchovné problémy na základních školách
Educational problems in primary schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20251Identifiers
Study Information System: 71595
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Kocourek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 4. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této práce bylo ověřit předpoklad, že sportovní výchova má pozitivní vliv na osobnost dítěte v oblasti školní kázně. V teoretické části diplomové práce definujeme pojem kázeň a školní kázeň. Dále upozorňujeme na specifická hlediska, jimiž lze problematiku kázně nahlížet a zkoumat. V teoretické části jsme stanovili čtyři kategorie výchovných problémů na současné základní škole. Na základě empirického výzkumu jsme zjišťovali četnost výskytu kázeňských problémů s ohledem na stanovené kategorie. Z výsledků vyplývá, že nejčastější výchovné problémy, kterým musí čelit současná základní škola, jsou projevy agresivního chování žáků a časté vyrušování výuky. Dále jsme provedli srovnání četnosti výskytu kázeňských problémů u skupiny sportujících a nesportujících žáků. Podařilo se nalézt několik možných pozitivních i negativních efektů sportovní výchovy, ale většina zjištěných výsledků jen velmi lehce a nevýznamně hovoří ve prospěch jedné či druhé skupiny. Proto konstatujeme, že zapojení dítěte do organizovaného sportu nijak zásadně neovlivňuje jeho školní socializaci. Konstatujeme, že potenciál sportovní výchovy zůstává v oblasti školní kázně nevyužit. Nepotvrdila se tak naše pracovní hypotéza, ve které jsme předpokládali diference ve prospěch sportujících žáků. Klíčová slova: školní kázeň, sportovní výchova,...
In this work we examine the question of the role the sport activity plays in the field of school discipline. In theoretical part we define the concept of discipline and school discipline. Then we draw attention to some specific points of view that can be taken by the observation and examination of discipline questions. In the theoretical part we determine four categories of educational problems at contemporary primary schools. Then on the base of empirical survey Key words: school discipline, sports education, educational problems Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)