Zobrazit minimální záznam

Educational problems in primary schools
dc.contributor.advisorJansa, Petr
dc.creatorKulhavý, Petr
dc.date.accessioned2017-04-18T08:57:24Z
dc.date.available2017-04-18T08:57:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/20251
dc.description.abstractCílem této práce bylo ověřit předpoklad, že sportovní výchova má pozitivní vliv na osobnost dítěte v oblasti školní kázně. V teoretické části diplomové práce definujeme pojem kázeň a školní kázeň. Dále upozorňujeme na specifická hlediska, jimiž lze problematiku kázně nahlížet a zkoumat. V teoretické části jsme stanovili čtyři kategorie výchovných problémů na současné základní škole. Na základě empirického výzkumu jsme zjišťovali četnost výskytu kázeňských problémů s ohledem na stanovené kategorie. Z výsledků vyplývá, že nejčastější výchovné problémy, kterým musí čelit současná základní škola, jsou projevy agresivního chování žáků a časté vyrušování výuky. Dále jsme provedli srovnání četnosti výskytu kázeňských problémů u skupiny sportujících a nesportujících žáků. Podařilo se nalézt několik možných pozitivních i negativních efektů sportovní výchovy, ale většina zjištěných výsledků jen velmi lehce a nevýznamně hovoří ve prospěch jedné či druhé skupiny. Proto konstatujeme, že zapojení dítěte do organizovaného sportu nijak zásadně neovlivňuje jeho školní socializaci. Konstatujeme, že potenciál sportovní výchovy zůstává v oblasti školní kázně nevyužit. Nepotvrdila se tak naše pracovní hypotéza, ve které jsme předpokládali diference ve prospěch sportujících žáků. Klíčová slova: školní kázeň, sportovní výchova,...cs_CZ
dc.description.abstractIn this work we examine the question of the role the sport activity plays in the field of school discipline. In theoretical part we define the concept of discipline and school discipline. Then we draw attention to some specific points of view that can be taken by the observation and examination of discipline questions. In the theoretical part we determine four categories of educational problems at contemporary primary schools. Then on the base of empirical survey Key words: school discipline, sports education, educational problems Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleVýchovné problémy na základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-04-29
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId71595
dc.title.translatedEducational problems in primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKocourek, Jan
dc.identifier.aleph001120593
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo ověřit předpoklad, že sportovní výchova má pozitivní vliv na osobnost dítěte v oblasti školní kázně. V teoretické části diplomové práce definujeme pojem kázeň a školní kázeň. Dále upozorňujeme na specifická hlediska, jimiž lze problematiku kázně nahlížet a zkoumat. V teoretické části jsme stanovili čtyři kategorie výchovných problémů na současné základní škole. Na základě empirického výzkumu jsme zjišťovali četnost výskytu kázeňských problémů s ohledem na stanovené kategorie. Z výsledků vyplývá, že nejčastější výchovné problémy, kterým musí čelit současná základní škola, jsou projevy agresivního chování žáků a časté vyrušování výuky. Dále jsme provedli srovnání četnosti výskytu kázeňských problémů u skupiny sportujících a nesportujících žáků. Podařilo se nalézt několik možných pozitivních i negativních efektů sportovní výchovy, ale většina zjištěných výsledků jen velmi lehce a nevýznamně hovoří ve prospěch jedné či druhé skupiny. Proto konstatujeme, že zapojení dítěte do organizovaného sportu nijak zásadně neovlivňuje jeho školní socializaci. Konstatujeme, že potenciál sportovní výchovy zůstává v oblasti školní kázně nevyužit. Nepotvrdila se tak naše pracovní hypotéza, ve které jsme předpokládali diference ve prospěch sportujících žáků. Klíčová slova: školní kázeň, sportovní výchova,...cs_CZ
uk.abstract.enIn this work we examine the question of the role the sport activity plays in the field of school discipline. In theoretical part we define the concept of discipline and school discipline. Then we draw attention to some specific points of view that can be taken by the observation and examination of discipline questions. In the theoretical part we determine four categories of educational problems at contemporary primary schools. Then on the base of empirical survey Key words: school discipline, sports education, educational problems Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990011205930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV