Letná jako místo a žitý prostor: O vztahu, identitě a hranicích místa
Letná as Place and Lived Space: On Relationship, Identity, and the Boundaries of Place
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201609Identifikátory
SIS: 274352
Kolekce
- Kvalifikační práce [24977]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pixová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie a kulturní antropologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studií
Datum obhajoby
10. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Letná|Vztah k místu|Identita místa|Hranice místa|Vazba k místu|Lokální identita|Každodennost|PrahaKlíčová slova (anglicky)
Letná|Relationship with place|Identity of place|Place Boundaries|Place attachment|Place identity|Everyday life|PragueBakalářská práce zkoumá vztah k místu u obyvatel oblasti Letná na Praze 7. Cílem práce je porozumět tomu, jaký vztah si obyvatelé k Letné vytvářejí, jak ji vnímají a jaké významy tomuto místu přisuzují. Pozornost je rovněž věnována faktorům, které ovlivňují proces utváření tohoto vztahu. Pro hlubší porozumění byla zvolena forma kvalitativního výzkumu založená na polostrukturovaných rozhovorech. Z analýzy a interpretace rozhovorů se jako zásadní vynořily témata každodenních zkušeností, percepce a utváření hranic Letné a jejího významu v osobní a kolektivní identitě komunikačních partnerů a partnerek. Výzkum ukazuje, že Letná je vnímána mezi vybranými obyvateli kladně, ale různorodě s ohledem na konfiguraci osobních zkušeností a paměti, sociálních vazeb a užívání prostoru.
This bachelor thesis explores the sense of place among residents of the Letná neighborhood in Prague 7. The aim of the thesis is to understand how residents form a relationship with Letná, how they perceive it, and what meanings they attribute to the place. Attention is also given to the factors that influence the process of developing this relationship. To gain deeper insight, the research was conducted using a qualitative methodology based on semi-structured interviews. From the analysis and interpretation of the interviews, key themes emerged, including everyday experience, the perception and formation of Letná's boundaries, and its significance within the personal and collective identity of the interview participants. The findings show that Letná is perceived positively by the selected residents, though in diverse ways depending on the configuration of personal memories, social ties, and the everyday use of space.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Pomístní jména v katastru obce Lány
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHurdová, Alena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 7. 9. 2015Práce podává analýzu pomístních jmen v katastru i za hranicemi katastru obce Lány na Rakovnicku, která je založená jednak na soupisech pomístních jmen pro Lány, Lánskou oboru a Vašírov z 60. let 20. století, jednak na ... -
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVysloužilová, Kristýna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Datum obhajoby: 18. 6. 2012Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, ... -
City branding krajských měst v Česku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJenček, Lubor (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Datum obhajoby: 25. 6. 2020Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstract This thesis deals with city branding of Czech regional capital cities. Its goal is to compare city branding of Czech regional capital cities and reveal a functional ...
