Využívání koučinku a jeho technik pro osobní a pracovní rozvoj pracovníků středního a vyššího managementu pracujících v organizacích poskytující sociální služby
Using coaching and its techniques for personal and professional development of middle and senior management workers working in organizations providing social services
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201473Identifikátory
SIS: 244664
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brnula, Peter
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích se specializací Řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikovaných sociálních věd
Datum obhajoby
27. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Koučink, Profesionalizace, Sociální práce, Sociální služby, Supervize, VzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Coaching, Professionalization, Social work, Social services, Supervision, Education1 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na téma profesionalizace sociální práce ve spojitosti s profesionalizací supervize a koučinku. Teoretická část má za cíl představit krátce rozvoj profesionalizace a institucionalizace sociální práce, dále představí povinnosti pro výkon jednotlivých profesí týkající se této diplomové práce, kterými jsou sociální práce, supervize a koučink. Empirická část diplomové práce se zabývá hledáním odpovědí na otázku, zda manažeři v organizacích poskytující registrované sociální služby využívají koučink pro svůj osobní, či pracovní rozvoj, případně jaké aspekty by musely být splněny, aby o tuto službu měli zájem. Dále je zjišťováno, zda a případně v čem, vnímají rozdíl mezi koučinkem a supervizí. Klíčové pojmy: Koučink, Profesionalizace, Sociální práce, Sociální služby, Supervize, Vzdělávání
2 ABSTRACT The diploma thesis focuses on the topic of the professionalization of social work in connection with the professionalization of supervision and coaching. The theoretical part aims to briefly present the development of the professionalization and institutionalization of social work. It also introduces the requirements for practicing the professions relevant to this thesis, namely social work, supervision, and coaching. The empirical part of the thesis is about to answer the question of whether managers in organizations providing registered social services use coaching for their personal or professional development, or what aspects would need to be met for them to show interest in such services. Furthermore, it explores whether, and in what ways, they perceive differences between coaching and supervision Key words: Coaching, Professionalization, Social work, Social services, Supervision, Education
