Význam tištěných lifestylových magazínů v životě generace Z na příkladu Vogue CS
The meaning of print lifestyle magazines in the life of generation Z using Vogue CS as an example
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200945Identifikátory
SIS: 269750
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
lifestylové magazíny, digitální média, tištěná média, Vogue, generace ZKlíčová slova (anglicky)
lifestyle magazines, digital media, print media, Vogue, generation ZTato diplomová práce se zaměřuje na roli tištěných lifestylových magazínů v životě generace Z, a to konkrétně na příkladu magazínu Vogue CS. Teoretická část práce se podrobně věnuje tištěným médiím a jejich přesunu do online prostředí, přičemž se soustředí na analýzu současné situace v této oblasti. Praktická část práce, formou polostrukturovaných rozhovorů a následným kódováním dat z nich, usiluje o nalezení odpovědí na otázky týkající se významu tištěných lifestylových magazínů pro generaci Z a zkoumá, zda tištěná verze těchto magazínů zůstává pro tuto generaci atraktivní. Z výzkumu vyplynulo, že tištěné lifestylové magazíny, navzdory rozvoji digitálních technologií, mají v životě generace Z stále své místo. Přestože tato generace k lifestylovým magazínům nepřistupuje primárně jako ke zdroji nejnovějších informací, vnímá jejich estetický význam a cení si i jejich smyslové hodnoty. V důsledku online připojení, které má tato generace díky chytrým telefonům neustále, pro ně offline aktivita, jako konzumace tištěného magazínu, nabízí únik od světa neustálých notifikací a představuje výjimečnou událost, na kterou si ve svém životě vyhrazují čas.
This thesis focuses on the role of print lifestyle magazines in the lives of Generation Z, specifically using magazine Vogue CS as an example. The theoretical part of the thesis looks in detail at print media and its shift to the online environment, focusing on an analysis of the current situation in this area. The practical part of the thesis, in the form of semi-structured interviews and subsequent coding of the data from these interviews, seeks answers to questions regarding the relevance of print lifestyle magazines to Generation Z and examines whether the print version of these magazines remains attractive to this generation. The research found that print lifestyle magazines still have a place in the lives of Generation Z despite advances in digital technology. Although this generation does not primarily approach lifestyle magazines as a source of up-to-date information, they perceive their aesthetic importance and appreciate their sensory value. As a result of the online connectivity that this generation has all the time, thanks to the smartphones, offline activity such as consuming a printed magazine offers an escape from the world of constant notifications and is a special occasion that they set aside time for in their lives.
