Pojetí ženského tématu bulvárem na příkladu online platformy Super.cz
The conception of the female theme in tabloid on the example of the online platform Super.cz
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200930Identifikátory
SIS: 263143
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Bulvár, bulvární média, gender, vnímání mediálních obsahů, ženy, ženy v bulváruKlíčová slova (anglicky)
Gender, perception of media content, tabloid media, tabloids, women, women in tabloidsTato diplomová práce se zaměřuje na způsoby, jakými bulvární média zobrazují ženy, jaký vliv má tento mediální obraz na vnímání čtenářů a čtenářek a zda se dá diferenciace názorů generalizovat na základě pohlaví. Případová studie je postavena na analýze vybraných článků publikovaných na online platformě Super.cz. Cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly ve vnímání bulvárních obsahů mezi muži a ženami, jaké postoje vůči těmto článkům zaujímají a jaké prvky zde vnímají jako problematické, stereotypní či škodlivé. Výzkum využívá smíšený metodologický přístup, který kombinuje kvantitativní dotazníkové šetření, kvalitativní analýzu otevřených odpovědí a obsahovou analýzu šesti konkrétních článků z webu Super.cz. Tato kombinace umožňuje zachytit jak data založená na měřitelných odpovědích, tak hlubší reflexe respondentů i mediálního obsahu samotného. Práce se zaměřuje na jazykové, tematické a vizuální rámce, které se při prezentaci žen v bulváru nejčastěji objevují, a porovnává je s tím, jak tyto rámce publikum čte a hodnotí. Zjištění práce poukazují na výrazné rozdíly v genderovém vnímání bulvárních sdělení a potvrzují, že ženy tyto obsahy reflektují podstatně kritičtěji než muži. Výsledky zároveň odhalují přetrvávající stereotypy v mediálním obrazu žen a potřebu větší mediální odpovědnosti.
This thesis focuses on the ways in which tabloid media portray women and how such portrayals influence the perceptions of readers. The case study is based on the analysis of selected articles published on the online platform Super.cz. The aim of the thesis is to examine whether there are differences between male and female readers in how they perceive tabloid content about female public figures, what attitudes they express toward such content, and which elements they consider problematic, harmful, or stereotypical. The research adopts a mixed-methods approach, combining quantitative questionnaire data, qualitative analysis of open-ended responses, and a content analysis of six selected articles. This methodological triangulation allows for both measurable data collection and a deeper understanding of readers' interpretations as well as the media content itself. The study focuses on the linguistic, thematic, and visual framing strategies most commonly used in the presentation of women in tabloids, and compares these strategies with how they are perceived and evaluated by the audience. The findings reveal significant gender-based differences in how tabloid content is perceived, confirming that women tend to view such content more critically than men. The results also expose persistent stereotypes in the media...
