Moderní technologie a jejich implementace do výuky dětí na druhém stupni základních škol
Modern technologies and their implementation into the education of children in lower-secondary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200222Identifikátory
SIS: 269924
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
17. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
moderní technologie, základní škola, druhý stupeň, umělá inteligence, chatbot, virtuální realita, rozšířená realita, vzdělávání, digitální kompetenceKlíčová slova (anglicky)
modern technologies, primary school, lower secondary education, artificial intelligence, chatbot, virtual reality, augmented reality, education, digital competenceTato bakalářská práce se zaměřuje na využití moderních technologií ve výuce na druhém stupni základních škol v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části jsou představeny vybrané technologie - umělá inteligence, chatboty a virtuální/rozšířená realita - spolu s jejich přínosy, riziky a podmínkami implementace do vzdělávacího procesu. Výzkumná část je založena na kvantitativním výzkumu, který prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumá postoj učitelů k těmto technologiím, míru jejich využívání ve výuce a faktory, které ovlivňují jejich širší zavádění. Výsledky ukazují, že ačkoliv je přístup učitelů k technologiím obecně pozitivní, jejich efektivní implementace naráží na řadu bariér - zejména nedostatek školení, financí a technické podpory. Na základě výsledků jsou navržena konkrétní doporučení pro efektivnější začlenění technologií do výuky.
This bachelor's thesis focuses on the use of modern technologies in teaching at the lower secondary level of primary schools in the Czech Republic. The thesis is divided into a theoretical and research part. The theoretical section introduces selected technologies- artificial intelligence, chatbots, and virtual/augmented reality-along with their benefits, risks, and the conditions necessary for their implementation in the educational process. The research is based on quantitative research and uses a questionnaire survey to explore teachers' attitudes toward these technologies, the extent of their use in teaching, and the factors that influence their broader adoption. The results show that although teachers generally view modern technologies positively, their effective implementation is hindered by several barriers- particularly the lack of training, funding, and technical support. Based on the findings, specific recommendations are proposed for the more effective integration of technologies into the educational system.
