Motivace ke studiu u studentů střední školy dopravní
Motivation to study with students the Secondary School of the Transport
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200138Identifikátory
SIS: 258759
Kolekce
- Kvalifikační práce [2958]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syslová, Hana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
16. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Motivace, motivace ke studiu, studium, student, střední školaKlíčová slova (anglicky)
Motivation, motivation to study, study, student, Secondary SchoolPředkládaná práce zkoumala motivy studentů střední odborné školy, v oboru zaměřeném na železniční dopravu ke studiu v tomto oboru. Hlavním motivem se ukázala vize budoucího povolání. Někteří respondenti dokonce označili toto povolání jako vysněné. Inspirujícími osobami ke studiu tohoto oboru nebyli pro studenty blízcí z rodiny, ale kamarádi a známí. Ukázalo se, že posilujícím motivem při studiu jsou absolvované praxe, které studentům budoucí povolání přibližují v reálné rovině. Přestože rodiče nebyli těmi, kdo respondenty ke studiu inspiroval většina rodičů projevila s vybraným oborem souhlas. Výzkum by bylo vhodné rozšířit na větší počet odborných škol se stejným zaměřením. Poté výsledky srovnat s odbornými školami zaměřenými na jiné obory.
The presented work examined the motives of secondary vocational school students in the field of railway transport to study in this field. The main motive turned out to be the vision of a future profession. Some respondents even described this profession as a dream. The inspiring people to study this field were not close family members, but friends and acquaintances. It turned out that the strengthening motive for studying is the completed internships, which bring students closer to their future profession in a real way. Although the parents were not the ones who inspired the respondents to study, most parents agreed with the chosen field.
