Publishers' speculations on the popularity of books on BookTok
Spekulace vydavatelů o popularitě knih na BookToku
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199942Identifikátory
SIS: 274892
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ariestya, Angga
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
12. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
BookTok, nakladatelé, čestné marketingové strategie, manipulace, zvyšování cen, influenceři, redesign knih, vnímání čtenářů, nakladatelský průmysl, metodyKlíčová slova (anglicky)
BookTok, publishers, honest marketing strategies, manipulations, price increase, influencers, book redesign, reader perception, the publishing industry, methodsTato diplomová práce zkoumá, jak vydavatelé manipulují s knihami, které získávají popularitu na BookToku, vlivné čtenářské komunitě založené na TikToku. Studie analyzuje různé používané marketingové strategie, jako je zvyšování cen, partnerství s influencery, exkluzivní kapitoly, změna velikosti knihy a obálky související s filmem. Vydavatelé také používají taktiky, jako jsou senzační nálepky, tematické zboží a změny designu knih, aby přilákali čtenáře a zvýšili prodeje. Vyvolávají však pochybnosti o tom, zda jsou vůči čtenářům férové a spravedlivé. Práce je založena na kvantitativních a kvalitativních výzkumných metodách, včetně průzkumu mezi 105 respondenty, které pomohou pochopit dopad těchto manipulací a BookToku na vnímání čtenářů, dostupnost knih a nakladatelský byznys. Byl také proveden rozhovor se známou ukrajinskou autorkou knižního contentu. Zjištění naznačují, že marketing BookToku funguje velmi dobře, ale často je obtížné pochopit, kde končí čtenářova zvědavost a začíná tlak na koupi knihy. Tato studie zkoumá, jak BookTok ovlivňuje ukrajinské čtenáře a vydavatelský průmysl, a upozorňuje na rozpoznání poctivých marketingových strategií a manipulativních praktik.
This paper explores how publishers manipulate books that gain popularity on BookTok, an influential TikTok-based reading community. The study analyzes the various marketing strategies used, such as price increases, partnerships with influencers, exclusive chapters, resizing the book, and movie-related covers. Publishers also use tactics such as sensational stickers, themed merchandise, and book redesigns to attract readers and increase sales. However, they raise doubts about whether they are fair and just to readers. The thesis is based on quantitative and qualitative research methods, including a survey of 105 respondents, which will help to understand the impact of these manipulations and BookTok on reader perception, book availability, and the publishing business. An interview with a well- known Ukrainian author of book content was also conducted. The findings suggest that BookTok marketing works very well, but it is often difficult to understand where the reader's curiosity ends and the pressure to buy the book begins. This study examines how BookTok affects Ukrainian readers and the publishing industry, and draws attention to recognizing honest marketing strategies and manipulative practices.
