Zobrazit minimální záznam

Vector editors and design of user interface for Inkscape
dc.contributor.advisorSvoboda, Aleš
dc.creatorVálka, Vítězslav
dc.date.accessioned2020-08-25T16:57:07Z
dc.date.available2020-08-25T16:57:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19919
dc.description.abstractDiploma work, focused on user interface of Inkscape computer software is divided into several analytic parts. It is mapping the social part for this kind of software. Describing how it involves people who work with that application. At the end of the work I applied the theory and my own praxis from this field to introduce new design of the Inkscape application. I applied mainly what I have learned during those years of study and surly experience gained by designing information systems and websites. First part introduces current trends and changes in user interface evolution. Involved mainly by internet and its never ending force which takes it to much more people and into more types of electronic equipment. All that influences the social perception of the computer and its software interface. It describes possible threads and opportunities for the future. To summarize that, the work takes its readers into the field and defines the borders of space which is forming our scope while designing UI. In the closing part there is a maximum of information, I gained during the study, applied into final solution - which is ideal user interface of Inkscape software. Usage and application of these theoretical thoughts onto testing model is made by using symbols common for this software field according to the theory.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce, s tématikou uživatelského rozhraní počítačových programů, se zaměřením na grafický program Inkscape je rozdělena do několika analytických částí mapujících současné sociální prostředí, jenž grafické aplikace utváří. V závěru této práce se pouštím do praktické aplikace poznatků, získaných během studia a praxe v oboru návrhu uživatelských rozhraní online informačních systémů a firemních webových portálů. První část tématicky uvádí současné trendy a změny ve vývoji uživatelských rozhraní ovlivněných internetem, jeho neustálým pronikáním k většímu množství lidí a do stále více typů hardwarových zařízení. To vše ovlivňuje sociální vnímání rozhraní počítačového programu jako takového. Nastiňuje to také možná úskalí a příležitosti do budoucna. To celé uvádí čtenáře do problematiky, a vytváří hranice prostoru, jenž nás při tvorbě UI omezují a formují. V závěrečné části je pak maximum takto sumarizovaných poznatků aplikováno do konečného řešení - optimálního uživatelského rozhraní programu Inkscape. Aplikace těchto teoretických poznatků je provedena na zkušebním modelu a za použití symboliky znaků obvyklých pro tuto oblast.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleVektorové editory a návrh rozhraní Inkscapecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-29
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId68448
dc.title.translatedVector editors and design of user interface for Inkscapeen_US
dc.contributor.refereeBrejcha, Jan
dc.identifier.aleph001175205
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce, s tématikou uživatelského rozhraní počítačových programů, se zaměřením na grafický program Inkscape je rozdělena do několika analytických částí mapujících současné sociální prostředí, jenž grafické aplikace utváří. V závěru této práce se pouštím do praktické aplikace poznatků, získaných během studia a praxe v oboru návrhu uživatelských rozhraní online informačních systémů a firemních webových portálů. První část tématicky uvádí současné trendy a změny ve vývoji uživatelských rozhraní ovlivněných internetem, jeho neustálým pronikáním k většímu množství lidí a do stále více typů hardwarových zařízení. To vše ovlivňuje sociální vnímání rozhraní počítačového programu jako takového. Nastiňuje to také možná úskalí a příležitosti do budoucna. To celé uvádí čtenáře do problematiky, a vytváří hranice prostoru, jenž nás při tvorbě UI omezují a formují. V závěrečné části je pak maximum takto sumarizovaných poznatků aplikováno do konečného řešení - optimálního uživatelského rozhraní programu Inkscape. Aplikace těchto teoretických poznatků je provedena na zkušebním modelu a za použití symboliky znaků obvyklých pro tuto oblast.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma work, focused on user interface of Inkscape computer software is divided into several analytic parts. It is mapping the social part for this kind of software. Describing how it involves people who work with that application. At the end of the work I applied the theory and my own praxis from this field to introduce new design of the Inkscape application. I applied mainly what I have learned during those years of study and surly experience gained by designing information systems and websites. First part introduces current trends and changes in user interface evolution. Involved mainly by internet and its never ending force which takes it to much more people and into more types of electronic equipment. All that influences the social perception of the computer and its software interface. It describes possible threads and opportunities for the future. To summarize that, the work takes its readers into the field and defines the borders of space which is forming our scope while designing UI. In the closing part there is a maximum of information, I gained during the study, applied into final solution - which is ideal user interface of Inkscape software. Usage and application of these theoretical thoughts onto testing model is made by using symbols common for this software field according to the theory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV