Právní úprava předškolního vzdělávání
Legal regulation of pre-school education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198906Identifikátory
SIS: 259920
Kolekce
- Kvalifikační práce [14741]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Staša, Josef
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo a právní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra správního práva a správní vědy
Datum obhajoby
28. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, mateřské školy, právní úpravaKlíčová slova (anglicky)
Preschool education, kindergartens, legal regulationPrávní úprava předškolního vzdělávání Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou předškolního vzdělávání v České republice, přičemž klade důraz na regulaci a fungování mateřských škol. Hlavním cílem práce je poskytnout přehled o platných legislativních předpisech, které ovlivňují strukturu a provoz vzdělávacích institucí pro předškolní děti. Práce usiluje o vytvoření teoretického rámce, který umožní hlubší porozumění vybraným aspektům právní regulace předškolního vzdělávání. V této souvislosti se zaměřuje na několik klíčových oblastí, jako jsou organizační struktura mateřských škol, podmínky přijímání dětí, pravidla stravování v těchto institucích, a zabývá se rovněž legislativními požadavky, které jsou kladeny na zajištění bezpečnosti, hygieny a zdraví dětí. Dále se věnuje analýze kvalifikačních požadavků na pedagogické pracovníky, kteří mají zásadní vliv na kvalitu vzdělávacího procesu. V neposlední ředě práce nabízí i pohled do zahraničí, konkrétně do Francie. Práce rovněž obsahuje rozbor vybraných právních pramenů, které tvoří základní legislativní rámec pro předškolní vzdělávání, a přináší přehled o jejich významu z hlediska teoretického chápání této problematiky. Metodologicky je práce založena na analyticko-deskriptivní metodě, která umožňuje systematické zkoumání právních dokumentů a...
Legal regulation of pre-school education Abstract This thesis addresses the legal framework of preschool education in the Czech Republic, with an emphasis on the regulation and functioning of kindergartens. The main objective of the thesis is to provide an overview of the current legislative regulations that influence the structure and operation of educational institutions for preschool children. The thesis aims to create a theoretical framework that will allow a deeper understanding of selected aspects of the legal regulation of preschool education. In this context, it focuses on several key areas, such as the organizational structure of kindergartens, conditions for the admission of children, rules for nutrition in these institutions, and also addresses the legislative requirements regarding the provision of safety, hygiene, and children's health. Furthermore, it analyzes the qualifications required for educational staff, who have a fundamental impact on the quality of the educational process. Lastly, the thesis also offers an international perspective, specifically on France. It also includes an analysis of selected legal sources that form the basic legislative framework for preschool education and provides an overview of their significance from a theoretical understanding of the issue. Methodologically,...
