Unity UI for real-time plotting of data
Uzivatelske rozhrani pro zobrazovani dat v realnem case s pouzitim Unity
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193835Identifiers
Study Information System: 254157
Collections
- Kvalifikační práce [11338]
Author
Advisor
Referee
Ježek, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science - Visual Computing and Game Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
11. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
graf|analyza dat|Unity|UI|C#|datove struktury|algoritmy|pythonKeywords (English)
plotting|data analysis|Unity|UI|C#|data structures|algorithms|pythonJazyky používané pro datovou vědu nebo vědecké výpočty běžně přicházejí s de-facto standardní knihovnou pro vykreslování, jako je GGPlot v R, MatPlotLib v Pythonu, Plotly v Matlabu a další. Všechny se však zaměřují na vytváření singulárních obrazů ze statických datových souborů. V Unity však často potřebujeme zobrazovat data v reál- ném čase, s vysokou obnovovací frekvencí a pouze pro aktuálně relevantní podmnožinu. Vzhledem k tomu, že data v reálném čase se obvykle kumulují o stovky datových bodů za sekundu, musíme uživateli poskytnout relevantné data bez stráty výkonu aplikace, která grafy vykresluje, což z toho činí UI/UX i optimalizační problém. Cílem projektu je vyvinout balíček Unity pro vykreslování základních grafů z dat v reálném čase.
Languages used for data science or scientific computing commonly come with a de- facto standard library for plotting, such as GGPlot in R, MatPlotLib in Python, Plotly in Matlab, and others. However, all of these focus on creating singular images from static datasets. In Unity, however, we often need to display data in real-time, at a high refresh rate, and only for the currently relevant subset. Since real-time data typically accumulates by hundreds of data points per second, we must provide the user with appropriate data without losing the app's performance that renders the graphs. This makes rendering graphs in real-time both a UI/UX and an optimization problem. The project aims to develop a Unity package to render basic graphs and charts from real-time data.