Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 15
Pragmatic and stylistic aspects of expressions of futurality in professional economic text and their didactic consequences
Pragmalingvistické a stylistické aspekty prostředků vyjadřujících futuritu v odborném ekonomickém textu a jejich lingvodidaktické důsledky
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pípalová, Renata
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 30. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The dissertation surveys the use of expressions of futurality in professional economic texts (the linguistic part). In addition, it investigates didactic aspects of futurality in the process of English as a second language ...
Disertační práce mapuje užití prostředků vyjadřujících futuritu v odborném ekonomickém textu (lingvistická část) a didaktické aspekty futurity v procesu osvojování angličtiny jako druhého jazyka u studentů bakalářského ...
Disertační práce mapuje užití prostředků vyjadřujících futuritu v odborném ekonomickém textu (lingvistická část) a didaktické aspekty futurity v procesu osvojování angličtiny jako druhého jazyka u studentů bakalářského ...
Simple categorization of mathematical objects: Examining students' decisions
Jednoduchá kategorizace matematických objektů: zkoumání rozhodování žáků a studentů
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 23. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem disertační práce je popsat rozhodovací proces žáků a studentů při tzv. jednoduché kategorizaci, neboli rozhodnutí, zda konkrétní objekt je, nebo není prvkem dané kategorie. Tento proces je přitom zkoumán v kontextu ...
The aim of the thesis is to describe the decision making process of students in the so-called simple categorization, i.e., decision whether a particular object is or is not an element of a category. This process is examined ...
The aim of the thesis is to describe the decision making process of students in the so-called simple categorization, i.e., decision whether a particular object is or is not an element of a category. This process is examined ...
Choral works of Petr Eben focused on ancient themes
Sborová tvorba Petra Ebena se zaměřením na antické náměty
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pecháček, Stanislav
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 04. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Title: CHORAL WORKS PETR EBEN FOCUSED ON ANCIENT THEMES Author: Mgr. Solon Kladas Department: Music Department Supervisor: Prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. Abstract: In his thesis, the author deals with the life and ...
Název: SBOROVÁ TVORBA PETRA EBENA SE ZAMĚŘENÍM NA ANTICKÉ NÁMĚTY Autor: Mgr. Solon Kladas Katedra: Katedra hudební výchovy Školitel: Prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. Abstrakt: Ve své práci se autor zabývá životem a ...
Název: SBOROVÁ TVORBA PETRA EBENA SE ZAMĚŘENÍM NA ANTICKÉ NÁMĚTY Autor: Mgr. Solon Kladas Katedra: Katedra hudební výchovy Školitel: Prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. Abstrakt: Ve své práci se autor zabývá životem a ...
Implementation of the European dimension into the curriculum of lower secondary schools
Realizace evropské dimenze v kurikulu základní školy
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Walterová, Eliška
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 07. 10. 2009
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce analyzuje jak je evropská dimenze implementována do vzdělávacích systémů České Republiky, Německa (se zaměřením na Svobodný Stát Sasko) a Polska. Provedením empirického výzkumu si práce dává za cíl identifikovat, ...
This work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the ...
This work analyses how European Dimension is implemented into the education systems of the Czech Republic, Germany (with the focus on the Free State of Saxony) and Poland. By means of empirical research it focuses on the ...
Requiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuries
Requiem jako hudební forma a jeho proměny v hudbě devatenáctého a dvacátého století
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pecháček, Stanislav
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 18. 02. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: In this thesis, the evolution of the Requiem Mass throughout the centuries has been explored. The evidence provided clearly demonstrates the changes that the Requiem mass has gone through, from the first traditional Requiem ...
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl ...
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl ...
Analýza písemně zpracovaných příprav na hodinu CLIL
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 19. 12. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Content and language integrated learning (CLIL) is a dual focused educational approach in which an additional language is used for the learning and teaching of both language and a non- linguistic subject or its part. While ...
Content and Language Integrated Learning (CLIL) je pedagogický přístup, kdy se cizí jazyk používá jako nástroj pro vyučování nejazykového předmětu, resp. jeho části. Přestože existují nejrůznější podoby implementace CLIL, ...
Content and Language Integrated Learning (CLIL) je pedagogický přístup, kdy se cizí jazyk používá jako nástroj pro vyučování nejazykového předmětu, resp. jeho části. Přestože existují nejrůznější podoby implementace CLIL, ...
What makes a reasonable player: self-regulation, time perspective and habits in online gaming
Co tvoří rozumného hráče: seberegulace, časová perspektiva a zvyky v online hraní
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chrz, Vladimír
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 25. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis concerns factors that affect the intensity of MMORPG playing and the gaming addiction symptoms. In the theoretical part, I discuss approaches to the excessive and problematic gaming. I argue for the shift of ...
Práce se zabývá faktory, které ovlivňují intenzitu hraní online počítačových her typu MMORPG a přítomnost symptomů problematického užívání her. V teoretické části ukazuji, že problematiku nadměrného a problematického hraní ...
Práce se zabývá faktory, které ovlivňují intenzitu hraní online počítačových her typu MMORPG a přítomnost symptomů problematického užívání her. V teoretické části ukazuji, že problematiku nadměrného a problematického hraní ...
Analysis of the Initial Implementation of CLIL in Mathematics Lessons
Analýza počáteční fáze začlenění metody CLIL do hodin matematiky
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 24. 06. 2010
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou výuky matematiky v anglickém jazyce jako jednou z možností aplikace metody CLIL, jež označuje výuku nejazykových (odborných) předmětů v jiném než mateřském jazyce. Práce ...
The thesis deals with the teaching of mathematics in English language as one possible application of CLIL, which indicates the non-language teaching (professional) courses in a language other than mother tongue. The work ...
The thesis deals with the teaching of mathematics in English language as one possible application of CLIL, which indicates the non-language teaching (professional) courses in a language other than mother tongue. The work ...
Individualization, differentiation, and personalization in mathematics in the Czech Republic through three different approaches: Scheme-oriented, Child-centred, and Undesignated
Individualizace, diferenciace a personalizace ve třech přístupech vyučování matematice na 1. stupni ZŠ v České republice - metoda budování schémat, pedocentricky orientovaná metodaa nevyhraněná metoda
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Coufalová, Jana
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 13. 12. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem p edkládané práce bylo popsat, zda a jak jsou uplat ována individualizace, diferenciace a personalizace ve vybraných programech, jejich principech, u itelských p esv d eních a praktikách ve výuce matematiky na prvním ...
The goal of the presented work was to determine whether and how individualization, differentiation, and personalization are utilized in the principles of the selected programs and in the teachers' beliefs and practices in ...
The goal of the presented work was to determine whether and how individualization, differentiation, and personalization are utilized in the principles of the selected programs and in the teachers' beliefs and practices in ...
Teaching Visual Culture Through Semiosis: Transforming Postmodern Paradigms in Arts Education
Výuka vizuální kultury pomocí semiózy: Za postmoderními paradigmaty ve výtvarném vzdělávání
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fulková, Marie
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 20. 11. 2008
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především ...
This research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic ...
This research study demonstrates what happens when students and preteachers of art become aware of how they encode and decode visual experience in contemporary society, and how they relate these experiences to artistic ...