Analýza komunikace Českobratrské církve evangelické na Facebooku
Analysis of communication of the Evangelical Church of Czech Brethren on Facebook
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193453Identifikátory
SIS: 251830
Kolekce
- Kvalifikační práce [18176]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
církevní komunikace, kvantitativní výzkum, obsahová analýza, Českobratrská církev evangelická, Facebook, obsahová strategieKlíčová slova (anglicky)
Church communication, quantitative research, content analysis, Evangelical Church of Czech Brethren, Facebook, content strategyBakalářská práce se věnuje oblasti církevní komunikace. Konkrétně se jedná o analýzu komunikace Českobratrské církve evangelické (ČCE) na Facebooku. Hlavním cílem práce je přinést přehled o tom, jaká témata církev na sociální síti komunikuje. V rámci předvýzkumu lze, kromě rešerše literatury, v práci nalézt i kvalitativní část v podobě rozhovorů se správci sledovaného profilu. Rozhovory přináší zajímavý vhled do komunikace ČCE, který by z další části práce nebyl patrný. Navazující kapitolou a hlavní součástí práce je kvantitativní obsahová analýza facebookového profilu ČCE. Sledovaným obdobím byl zvolen jeden kalendářní rok (2023), během kterého se na profilu objevilo celkem 224 příspěvků, ty společně představují vzorek analýzy. Výsledky analýzy přináší přehled o komunikovaných tématech. Těmi nejčastějšími jsou příspěvky týkající se komunity a sborového života, osobností spjatých s ČCE a příspěvky zachycující spolupráci mezi církvemi. Z analýzy rozptylu (ANOVA analýza) pak vyplývá, že téma příspěvku nemá vliv na jeho dosah (ukazatel toho, kolik lidí celkem daný příspěvek vidělo). Práce dále obsahuje další závěry pramenící z popisné statistiky, korelační analýzy a zmiňované analýzy rozptylu.
This bachelor's thesis focuses on the field of church communication. Specifically, it analyzes the communication of the Evangelical Church of Czech Brethren on Facebook. The primary aim of the thesis is to provide an overview of the topics the church communicates on this social network. In addition to a literature review, the preliminary research includes a qualitative component in the form of interviews with the administrators of the monitored profile. These interviews offer an interesting insight into the communication practices of the Evangelical Church of Czech Brethren, which would not be evident from the subsequent parts of the thesis. The following chapter and the main part of the thesis is a quantitative content analysis of the church's Facebook profile. The observed period was chosen to be one calendar year (2023), during which a total of 224 posts appeared on the profile, collectively forming the sample for the analysis. The analysis results provide an overview of the communicated topics. The most frequent topics are posts related to community and congregational life, individual personalities associated with the church, and posts depicting inter-church cooperation. The analysis of variance (ANOVA) indicates that the topic of a post does not influence its reach (the number of people who...