Využití počítače ve výuce matematiky na střední škole
Information Technology in Math. teaching on high school
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193216Identifiers
Study Information System: 136025
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Kubát, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Program for Future Teachers of Physics in Combination with Mathematics for High Schools
Department
Department of Mathematics Education
Date of defense
13. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit internetové stránky jako kvalitní učební materiál věnovaný tématu "výroková logika a teorie množin". Obsah stránek je rozdělen do tří hlavních kapitol. V první kapitole "Výroky" se student může seznámit s výroky, výrokovými formulemi a formami, s různými typy důkazů matematických vět a ověřit si své znalosti na interaktivních příkladech. Druhá kapitola "Množiny" se věnuje teorii množin a Vennovým diagramům, stejně jako první kapitola obsahuje výklad látky i interaktivní příklady. Poslední třetí kapitola "Slovní úlohy" se zabývá řešením zajímavých slovních úloh pomocí znalostí získaných z předchozích kapitol. Tištěná podoba stránek je součástí tohoto svazku, elektronická podoba je umístěna na přiloženém CD.
The intent of this diploma work was to form web sites like duality didactic material with thema "Propositions logic and theory of sets". The contents of sites is divided into three main chapters. The first chapter "Propositions" can acquaint student with propositions, proposition's formulas and forms, with different types of proof of mathematicssentences. Farther student can find check his knowledge in interactive examples. Second chapter "Sets" is about Theory ofsets and Venn's diagrams. It include explanation of matter and interactive examples like first chapter. Last third chapter "Verbal assignment" deal with solutions of interesting verbal assignments through knowledge from first and second chapter. The printed form of sites is in this volume, electronic form was stored in insert CD.