Program pro vytváření příběhů
Program for stories creation
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193148Identifiers
Study Information System: 249990
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Klímek, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
6. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Přiběh|Gamebook|Herní engine|Graf událostíKeywords (English)
Story|Gamebook|Game engine|Event graphCílem projektu "WorldsFactory" je vytvořit software umožňující tvorbu komplexních, logických a rozsáhlých příběhů. Software bude uchovávat uživatelské nápady, myšlenky a hotové části příběhu, vizualizovat je pomocí nástrojů pro vyhledávání, zobrazovat time- line, vizuální mapy a grafy vztahů mezi koncepty. Bude také zahrnovat možnost tvorby rozvětvených příběhů s více možnostmi událostí na základě definovaných podmínek, což je užitečné pro tvorbu gamebooků nebo her. Software umožňuje export dat do knihoven, které sledují průběh příběhu a jsou integrovatelné s herními enginy. Projekt zahrnuje i implementaci jednoduchého herního enginu, demonstrujícího funkčnost jedné takové přídavné knihovny. 1
The goal of the "WorldsFactory" project is to create software enabling the creation of complex, logical and extensive stories. The software will store the user's ideas, thoughts and finished parts of the story, visualize them using search tools, display timelines, visual maps and graphs of relationships between concepts. It also includes the ability to create branching stories with multiple event options based on defined conditions, which is useful for creating gamebooks or games. The software allows data to be exported to libraries that track the progress of the story and can be integrated with game engines. The project also includes the implementation of a simple game engine, demonstrating the functionality of the additional library. 1