Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 22
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Cinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech lands
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 03. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Prostor (ve) filmu: teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě
Space (in) film: theoretical conceptions of space from reality to intermedia
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Jako cíl mé práce jsem si určila sledování vztahu filmu a prostoru. Obsáhlé téma se rozprostírá do velké šíře, stejně jako prostor samotný obklopuje veškerou lidskou existenci. Věnovala jsem se mapování oblastí, které se ...
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE KATEDRA FILMOVÉ VĚDY PROSTOR (VE) FILMU teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě Diplomová práce VEDOUCÍ PRÁCE KATEŘINA SVATOŇOVÁ PhDr. PETRA HANÁKOVÁ, Ph.D. ...
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE KATEDRA FILMOVÉ VĚDY PROSTOR (VE) FILMU teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě Diplomová práce VEDOUCÍ PRÁCE KATEŘINA SVATOŇOVÁ PhDr. PETRA HANÁKOVÁ, Ph.D. ...
Kira Muratovová - narušitelka (post)sovětského vědomí
Kira Muratova - the pertuber of the (post)Soviet conciousness
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopaněva, Galina
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 15. 09. 2008
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Zabývat se dílem Kiry Muratovové, největší ruské režisérky 2. poloviny 20. století, je z několika důvodů velmi nevděčný úkol. Její mimořádně komplikovaná výpověď se vzpírá přísnému metodologickému uchopení a snaha o nalezení ...
This Master Thesis is dedicated to the work of the greatest Russian woman director of the second half of the twentieth century, Kira Muratova. The scope of the present paper will be limited to Muratova's works dating from ...
This Master Thesis is dedicated to the work of the greatest Russian woman director of the second half of the twentieth century, Kira Muratova. The scope of the present paper will be limited to Muratova's works dating from ...
Obraz sudetských Němců a sudetoněmecká otázka v českém hraném filmu 1945-1969
The problem of the Sudet Germans in the feature film1945-1969
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopaněva, Galina
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Jedním z osvědčených obratů týkající se staletého česko-německého sousedství je výraz "stýkání a potýkání". Ono "stýkání a potýkání", tj. výraz, který se často používá, když se hovoří o soužití Čechů s Němci v pohraničí, ...
Koloběh pohledů: od renesančního pozorovatele k mužskému divákovi ve feministické teorii filmu
Circulation of views: from the renaissance spectator to the male viewer in feminist film theory
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zuska, Vlastimil
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 01. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Na zacátku této práce jsem si dala za cíl popsat ukotvení pojmu pohled postupne ve trech diskurzivních a spolecenských plochách, které bud mimorádne promenují ci vymezují vizuální pole a pozici diváka a potažmo divacky v ...
Proměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médií
The changes of imagination-portrait of the city by using digital technologies in the context of analog media
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Vztah města a filmu byl od samotného vynálezu kinematografu nazírán skrze jakousi charakterovou vzájemnost, jejímž hlavním jmenovatelem byl pohyb. Nové médium bylo vnímáno jako nejlépe uzpůsobená umělecká forma k zaznamenání ...
1 Filosofická fakulta UK v Praze Katedra filmových studií Proměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médií Vedoucí diplomové práce Autorka práce PhD. Petra Hanáková Sylva Poláková ...
1 Filosofická fakulta UK v Praze Katedra filmových studií Proměny imaginace-portrétu města vlivem digitálních technologií v kontextu analogových médií Vedoucí diplomové práce Autorka práce PhD. Petra Hanáková Sylva Poláková ...
Hrdinka pro každého. Filmová reprezentace Jany z Arku
Everyone's heroine. Filmic representation of Jean d'Arc
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 03. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce je základním úvodem do problematiky filmové reprezentace Jany z Arku. Pokusila jsem se ji reflektovat v širším dějinném i teoreticko-filmologickém kontextu. Z nedostatku prostoru jsem ve své práci ...
Dehumanizace myšlení
The dehumanization of thinking
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Petříček, Miroslav
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 29. 01. 2007
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This is not a summary, but a meaningless part of my thesis. Even it is not a part of it at all. There is no summary in czech. There is no method, but a lot of ruptures, errors, guessworks, and above all gaps. This text is ...
Tato diplomová práce nechce mít pravdu. Budu začínat o sobě. Jako malý jsem šilhal. Při pohledu do zrcadla jsem měl pocit, že moje oči se nechtějí moc sledovat a raději by zmizely někam z dosahu zarámované reflexní plochy. ...
Tato diplomová práce nechce mít pravdu. Budu začínat o sobě. Jako malý jsem šilhal. Při pohledu do zrcadla jsem měl pocit, že moje oči se nechtějí moc sledovat a raději by zmizely někam z dosahu zarámované reflexní plochy. ...
Nové technologie a filmová hudba na přelomu 20. a 21. století
New technologies and film music at the turn of the 21st century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Pavel
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 25. 05. 2009
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které ...
This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic ...
This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic ...
Film jako medium. Pohyblivé obrazy jako klíč k nadsmyslovému vnímání v období modernity
Movie as a medium. The moving pictures as a key to transcendental perception
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Předmětem mé diplomové práce je zkoumání filmu jako specifického media, jemuž je přisuzována možnost navodit v určitých případech až nadsmyslové vnímání. Cílem mého výzkumu je popsat na základě dobových teorií a reflexí ...