Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 60
The development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading task
Vývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtení
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Cilibrasi, Luca
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 03. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This study focuses on the impact of age of onset on pronunciation in Czech children learning English. Two groups of children were subjected to the testing - children exposed to English from nursery, and children exposed ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Lexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learners
Lexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtiny
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vašků, Kateřina
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je poskytnout nové informace ohledně lexikální nářeční variace u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část je zaměřena na popis lexikální nářeční variace spolu s výzkumem "jazykové moci" u ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
Terminology of disability: A historical perspective
Terminologie postižení v průběhu historie
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Luef, Eva Maria
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 04. 09. 2023
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: and key words: This bachelor thesis aimed to investigate the development of disability terminology, specifically focusing on mental health issues, and its evolving frequency in newspapers from 1990 to 2019. The data was ...
a klíčová slova: bakalářská práce měla za cíl zkoumat vývoj terminologie týkající se postižení, konkrétně se zaměřením na duševní zdravotní problémy, a vývoj její v novinách v období od roku 1990 do roku 2019. Data byla ...
a klíčová slova: bakalářská práce měla za cíl zkoumat vývoj terminologie týkající se postižení, konkrétně se zaměřením na duševní zdravotní problémy, a vývoj její v novinách v období od roku 1990 do roku 2019. Data byla ...
Use of discourse markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Užití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
English translation counterparts of the Czech construction "mít + participle"
Anglické překladové protějšky české konstrukce "mít + příčestí"
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 24. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá českou konstrukcí "mít" + -n/-t příčestí (např. "mít uvařeno/zakázáno"), jejími typy a jejich anglickými překladovými ekvivalenty. Angličtina nabízí více možných překladových protějšků, které se ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
Production and perception aspects of weak form words in Czech-accented English
Produkční a percepční aspekty slabých forem v české angličtině
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Skarnitzl, Radek
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 08. 02. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: lářská práce popisuje tendence v produkci a percepci slabých forem gramatických českých mluvčích angličtiny na pokročilé úrovni. Teoretická část práce se věnuje srovnání řečového rytmu angličtiny a češtiny. Dále popisuje ...
The present BA thesis is concerned with perception and production aspects of weak forms of grammatical words in advanced Czech-accented speakers of English. The theoretical part first compares speech rhythm in Czech and ...
The present BA thesis is concerned with perception and production aspects of weak forms of grammatical words in advanced Czech-accented speakers of English. The theoretical part first compares speech rhythm in Czech and ...
Corpus based analysis of selected idiomatic phrases and their development in time
Korpusově založená studie vybraných idiomatických frází a jejich vývoje v čase
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tichý, Ondřej
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem historického vývoje vybraných idiomatických frází, konkrétně keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat a toe the line. Analýza je založena na ...
The present thesis examines the historical development of selected idiomatic phrases, namely, keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat, and toe the line. The study is based on data ...
The present thesis examines the historical development of selected idiomatic phrases, namely, keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat, and toe the line. The study is based on data ...
American English in Czech Middle Schools in Relation to Sociolinguistic and Cultural Preferences of the Students
Americká angličtina na druhém stupni základních škol ve vztahu k sociolingvistickým a kulturním preferencím studentů
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Luef, Eva Maria
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 13. 06. 2023
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis examines the relationship between linguistic and cultural preferences of Czech students in the 8th and 9th grades of elementary schools. Its hypothesis claims that today's students are still strongly influenced ...
Tato práce zkoumá vztah mezi lingvistickými a kulturními preferencemi českých studentů angličtiny v 8. a 9. třídách základních škol. Vychází z hypotézy, že dnešní studenti budou stále silně ovlivněni systémem české výuky, ...
Tato práce zkoumá vztah mezi lingvistickými a kulturními preferencemi českých studentů angličtiny v 8. a 9. třídách základních škol. Vychází z hypotézy, že dnešní studenti budou stále silně ovlivněni systémem české výuky, ...
Lexical Variety in Oral Production of L2 Learners of English as a Factor in Determining Language Proficiency
Rozmanitost lexika v mluveném projevu mluvčích angličtiny jako cizího jazyka jako faktor určování jazykové úrovně
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 03. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Lexical variety (also referred to as lexical diversity) is a term used to describe the range of lexis used in texts. It constitutes a subcategory of language complexity, which is one of the three components of the CAF ...
Lexikální rozmanitost je termín popisující rozsah užité slovní zásoby v textu. Jedná se o podkategorii jazykové komplexity, která je jedním ze tří základních komponentů teorie označované CAF, která zahrnuje komplexnost ...
Lexikální rozmanitost je termín popisující rozsah užité slovní zásoby v textu. Jedná se o podkategorii jazykové komplexity, která je jedním ze tří základních komponentů teorie označované CAF, která zahrnuje komplexnost ...
Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Indikátory plynulosti v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis analyses productive fluency of advanced learners of English and the aim is to find out if study abroad causes changes in the productive fluency of advanced learners of English. The first part deals with definition ...
Bakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část ...
Bakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část ...