Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 14
Problematika hodnot ve vzdělávání v postmoderní společnosti na počátku 21. století
Issues of Values of Education in Postmodern Society in the Early 21st Century
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 07. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem práce je nastínit problematiku současného pojetí hodnot v postmoderní společnosti a identifikovat důsledky tohoto pojetí pro vzdělávání a výchovu. Práce se pokouší analyzovat současnou pluralitní společnost na základě ...
The aim of the thesis is to outline the issues of current conception of values as moral standards in postmodern society and to identify the consequences of this conception for education. The thesis tries to analyze current ...
The aim of the thesis is to outline the issues of current conception of values as moral standards in postmodern society and to identify the consequences of this conception for education. The thesis tries to analyze current ...
Vzdělávání romských žen jako nástroj sociální změny
Education of Roma Women as a Tool of the Social Change
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 16. 06. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce představuje romské ženy jako vhodnou cílovou skupinu celoživotního učení a zdůrazňuje roli vzdělávání žen při snahách o iniciaci sociální změny v romských komunitách. Vzdělávání romských žen může být efektivní a mít ...
This thesis introduces Romani women as an eligible target group for the lifelong learning and emphasizes the role of women when trying to initiate social change in Roma communities. Education of Roma women can be effective ...
This thesis introduces Romani women as an eligible target group for the lifelong learning and emphasizes the role of women when trying to initiate social change in Roma communities. Education of Roma women can be effective ...
Průzkum názorů učitelů na další vzdělávání ve vztahu k návrhu kariérního řádu
Research of teachers opinions on teachers professional development
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Eger, Ludvík
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Práce je zaměřena na oblast vztahu učitelů k dalšímu vzdělávání ve spojitosti se současným návrhem kariérního řádu. Na základě informací z odborné literatury je v práci uveden přehled vývoje dalšího vzdělávání pedagogických ...
The work is focused on the relation of teachers to further their education in conjunction with the current proposal career system. Based on information from the scientific literature, in the work is shown the list of ...
The work is focused on the relation of teachers to further their education in conjunction with the current proposal career system. Based on information from the scientific literature, in the work is shown the list of ...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Contemporary Perspectives of International Organisations on the Concept of Lifelong Learning - A Comparison of UNESCO and OECD
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 18. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i ...
This diploma thesis presents the concept of lifelong learning as an ambitious political project born in the field of international organisations at the beginning of the 1970s which now reaches far beyond the borders of ...
This diploma thesis presents the concept of lifelong learning as an ambitious political project born in the field of international organisations at the beginning of the 1970s which now reaches far beyond the borders of ...
Pojetí role vzdělavatele v americké pragmatické filozofii a teorii edukace
The Concept of Educator's Role in American Pragmatist Philosophy and Theory of Education
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 15. 06. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem práce je rozebrat a komentovat obecné a návodné poznatky z pragmatistického přístupu k edukaci pro roli vzdělavatele. V práci jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky významných pragmatických filozofů. Poté je představen ...
The purpose of this thesis is to analyze and comment general and exercisable findings of the pragmatist approach to education about educator's role. First, the most important ideas of the pragmatist philosophers are ...
The purpose of this thesis is to analyze and comment general and exercisable findings of the pragmatist approach to education about educator's role. First, the most important ideas of the pragmatist philosophers are ...
Změny na trhu práce v éře globalizace
Labour market changes in the era of globalization
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je ...
This thesis introduces issues of globalization in the context of work (not only employment) and education. Further, it follows up the impacts of globalization processes on forms of work and on (working) individuals. The ...
This thesis introduces issues of globalization in the context of work (not only employment) and education. Further, it follows up the impacts of globalization processes on forms of work and on (working) individuals. The ...
Vliv stylu vedení na motivovanost zaměstnanců zodpovídat za vlastní rozvoj
The influence of leadership style on employees' motivation to take responsibility for self-development
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gruber, Jan
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 07. 06. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce je věnována rozvoji zaměstnanců v organizaci, jejich motivaci k dalšímu sebevzdělávání a formulaci doporučení směřujících k relevantnímu využívání stimulačních a motivačních prvků. Pozornost bude ...
This thesis is devoted to the development of employees in the organization, their motivation to further self-education and formulation of recommendations aimed at the relevsnt use of stimulative and motivational elements. ...
This thesis is devoted to the development of employees in the organization, their motivation to further self-education and formulation of recommendations aimed at the relevsnt use of stimulative and motivational elements. ...
Kompetence lektora
Teacher competencies
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kocianová, Renata
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 07. 06. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Předložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách ...
This diploma thesis deals with adult teacher competencies. It describes current situation in adult education and it focuses on measuring quality level of teacher competencies. There is given the main overview of adult ...
This diploma thesis deals with adult teacher competencies. It describes current situation in adult education and it focuses on measuring quality level of teacher competencies. There is given the main overview of adult ...
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Importance of education in the life stories of shoah survivors
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Reichel, Jiří
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Následující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce ...
The following thesis seeks to identify the importance of education for the witnesses of the Shoah. It outlines the form of education in Czechoslovakia in the years 1918-1948 and focuses on the education of the Jewish ...
The following thesis seeks to identify the importance of education for the witnesses of the Shoah. It outlines the form of education in Czechoslovakia in the years 1918-1948 and focuses on the education of the Jewish ...
Postmoderní aspekty vzdělávání dospělých
Postmodern aspects of adult education
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopecký, Martin
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt nenalezen