Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 56
Mentoring in the EFL Practicum
Mentoring v praxích budoucích učitelů angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 17. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Keywords: Teaching practicum, mentors, mentoring, qualitative research, multiple case study Abstract The teaching practicum is an integral part of teacher education and a key role is played by teacher trainers - mentors. ...
Klíčová slova: Pedagogická praxe, fakultní učitelé, mentoring, kvalitativní výzkum, několikanásobná případová studie Abstrakt Pedagogické praxe jsou nedílnou součástí profesní přípravy učitelů a klíčovou roli v nich sehrávají ...
Klíčová slova: Pedagogická praxe, fakultní učitelé, mentoring, kvalitativní výzkum, několikanásobná případová studie Abstrakt Pedagogické praxe jsou nedílnou součástí profesní přípravy učitelů a klíčovou roli v nich sehrávají ...
The development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading task
Vývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtení
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Cilibrasi, Luca
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 03. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This study focuses on the impact of age of onset on pronunciation in Czech children learning English. Two groups of children were subjected to the testing - children exposed to English from nursery, and children exposed ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Adjectives of positive evaluation in present-day spoken British English
Pozitivně hodnotící adjektiva v současné mluvené britské angličtině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Malá, Markéta
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The present MA thesis studies adjectives of positive evaluation in present-day spoken British English. Other means of expressing subjective stance (e.g. intensifiers) were repeatedly described as undergoing constant change. ...
Tato diplomová práce se zaměřuje na pozitivně evaluativní adjektiva v současné mluvené britské angličtině. Jiné prostředky vyjadřující subjektivní postoj mluvčího (např. intenzifikátory) byly několikrát předmětem studií, ...
Tato diplomová práce se zaměřuje na pozitivně evaluativní adjektiva v současné mluvené britské angličtině. Jiné prostředky vyjadřující subjektivní postoj mluvčího (např. intenzifikátory) byly několikrát předmětem studií, ...
Lexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learners
Lexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtiny
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vašků, Kateřina
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je poskytnout nové informace ohledně lexikální nářeční variace u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část je zaměřena na popis lexikální nářeční variace spolu s výzkumem "jazykové moci" u ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
Use of discourse markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Užití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
English translation counterparts of the Czech construction "mít + participle"
Anglické překladové protějšky české konstrukce "mít + příčestí"
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 24. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá českou konstrukcí "mít" + -n/-t příčestí (např. "mít uvařeno/zakázáno"), jejími typy a jejich anglickými překladovými ekvivalenty. Angličtina nabízí více možných překladových protějšků, které se ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
Corpus based analysis of selected idiomatic phrases and their development in time
Korpusově založená studie vybraných idiomatických frází a jejich vývoje v čase
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tichý, Ondřej
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem historického vývoje vybraných idiomatických frází, konkrétně keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat a toe the line. Analýza je založena na ...
The present thesis examines the historical development of selected idiomatic phrases, namely, keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat, and toe the line. The study is based on data ...
The present thesis examines the historical development of selected idiomatic phrases, namely, keep one's word, speak one's mind, lend a hand, bury the hatchet, rock the boat, and toe the line. The study is based on data ...
Lexical Variety in Oral Production of L2 Learners of English as a Factor in Determining Language Proficiency
Rozmanitost lexika v mluveném projevu mluvčích angličtiny jako cizího jazyka jako faktor určování jazykové úrovně
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 03. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Lexical variety (also referred to as lexical diversity) is a term used to describe the range of lexis used in texts. It constitutes a subcategory of language complexity, which is one of the three components of the CAF ...
Lexikální rozmanitost je termín popisující rozsah užité slovní zásoby v textu. Jedná se o podkategorii jazykové komplexity, která je jedním ze tří základních komponentů teorie označované CAF, která zahrnuje komplexnost ...
Lexikální rozmanitost je termín popisující rozsah užité slovní zásoby v textu. Jedná se o podkategorii jazykové komplexity, která je jedním ze tří základních komponentů teorie označované CAF, která zahrnuje komplexnost ...
The use of the comma in the multiple sentence in English: an analysis of the English conventions and style specifics of the comma in academic prose
Užití čárky v anglickém souvětí: Analýza konvencí a stylových specifik čárky v odborném textu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The present thesis analyses the use of the clausal comma in academic prose. The aim of this diploma thesis is to examine the hypothesis of relative inconsistency in the use of the comma in a multiple sentence formed by a ...
Diplomová práce analyzuje užití větné čárky v odborném textu. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu relativní nekonzistentnosti užití čárky v anglickém souvětí mezi rodilými mluvčími. V současné angličtině převažuje ...
Diplomová práce analyzuje užití větné čárky v odborném textu. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu relativní nekonzistentnosti užití čárky v anglickém souvětí mezi rodilými mluvčími. V současné angličtině převažuje ...
Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Indikátory plynulosti v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis analyses productive fluency of advanced learners of English and the aim is to find out if study abroad causes changes in the productive fluency of advanced learners of English. The first part deals with definition ...
Bakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část ...
Bakalářská práce analyzuje produktivní plynulost pokročilé žákovské angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali studium v zahraničí způsobuje změny v produktivní plynulosti u pokročilých žáků angličtiny. Teoretická část ...