Zobrazit minimální záznam

Views of pedagogical workers on children's communication skills
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorŠimáková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-07-23T06:35:10Z
dc.date.available2024-07-23T06:35:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192297
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the communication skills of children in the first grade of primary education. The aim of this thesis is to find out the perspective of teaching staff on communication skills in children. The thesis is divided into two main parts, namely theoretical and practical. In the theoretical part, the concepts related to the mentioned issue are explained. It is, for example, communication, its types and methods, as well as psychomotor development, with which speech defects are associated. This theoretical knowledge is applied in the second part, the practical part, which investigates how pedagogical staff view children's communication skills, what experience they have with this, and how they think these skills can best be developed in children. In order to answer these questions, qualitative research that deals with the issue in more detail was chosen, namely a semi-structured interview. The research sample consists of five female teachers who are classroom teachers in the first grades of primary school.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na komunikační schopnosti dětí v první třídě základního vzdělávání. Cílem této práce je zjistit pohled pedagogických pracovníků na komunikační dovednosti u dětí. Práce je rozdělena na dvě hlavní časti, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se zmíněnou problematikou souvisí. Je to například komunikace, její druhy, způsoby a dále psychomotorický vývoj, se kterým jsou spojované vady řeči. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v části druhé, praktické, která zjišťuje, jaký mají pedagogičtí pracovníci pohled na komunikační schopnosti dětí, jaké s tím mají zkušenosti a jak podle nich tyto dovednosti u dětí co nejlépe rozvíjet. Pro zodpovězení těchto otázek byl zvolen kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný vzorek tvoří pět pedagogických pracovnic, žen, které jsou třídními učitelkami v prvních třídách na prvním stupni ZŠ.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunication|speech defects|speech|psychomotor development|childrenen_US
dc.subjectkomunikace|vady řeči|řeč|psychomotorický vývoj|dětics_CZ
dc.titlePohledy pedagogických pracovníků na komunikační dovednosti u dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265153
dc.title.translatedViews of pedagogical workers on children's communication skillsen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na komunikační schopnosti dětí v první třídě základního vzdělávání. Cílem této práce je zjistit pohled pedagogických pracovníků na komunikační dovednosti u dětí. Práce je rozdělena na dvě hlavní časti, a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které se zmíněnou problematikou souvisí. Je to například komunikace, její druhy, způsoby a dále psychomotorický vývoj, se kterým jsou spojované vady řeči. Tyto teoretické poznatky jsou uplatněny v části druhé, praktické, která zjišťuje, jaký mají pedagogičtí pracovníci pohled na komunikační schopnosti dětí, jaké s tím mají zkušenosti a jak podle nich tyto dovednosti u dětí co nejlépe rozvíjet. Pro zodpovězení těchto otázek byl zvolen kvalitativní výzkum, který se problémem zabývá detailněji, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný vzorek tvoří pět pedagogických pracovnic, žen, které jsou třídními učitelkami v prvních třídách na prvním stupni ZŠ.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the communication skills of children in the first grade of primary education. The aim of this thesis is to find out the perspective of teaching staff on communication skills in children. The thesis is divided into two main parts, namely theoretical and practical. In the theoretical part, the concepts related to the mentioned issue are explained. It is, for example, communication, its types and methods, as well as psychomotor development, with which speech defects are associated. This theoretical knowledge is applied in the second part, the practical part, which investigates how pedagogical staff view children's communication skills, what experience they have with this, and how they think these skills can best be developed in children. In order to answer these questions, qualitative research that deals with the issue in more detail was chosen, namely a semi-structured interview. The research sample consists of five female teachers who are classroom teachers in the first grades of primary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV