Jazyk a obraz v influencerských a televizních reklamách
Language and image in influencer advertising and in TV advertising
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192271Identifikátory
SIS: 258672
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Saicová Římalová, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
10. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Reklama|Instagram|jazyková analýza|multimodalita|influencerka|mluvený jazykKlíčová slova (anglicky)
Advertising|Instagram|language analysis|multimodality|influencer|spoken languageTato bakalářská práce se věnuje jazyku a obrazu nových forem reklam - influencerských reklam, které jsou porovnávány s televizními reklamami. Cílem je popsat specifika influencerských reklam, shrnout odlišnosti v porovnání s televizními reklamami. V teoretické části se zabýváme jazykem a stylem reklamní komunikace, prvky mluvené češtiny, sociálními sítěmi a multimodalitou. V praktické části analyzujeme jednotlivé roviny projevů televizních reklam a poté influencerských reklam. V rámci této analýzy práce rozebírá fonetiku a fonologii, lexikum, morfologii, syntax, subjekty a vzájemný kontakt, tematickou výstavbu a argumentaci a vztah mluveného slova a obrazu. V závěru shrnujeme shody a odlišnosti těchto dvou forem reklamy.
This bachelor's thesis deals with language and image of the new form of advertising - the influencer advertising which are being compared with the TV advertising. The aim of the thesis is to describe specifics of the influencer advertising, to summarize differences compared with the TV advertising. In the theoretical part of the work we deal with the language and the style of the advertising communication, the elements of the spoken communication, the social networks and the multimodality. In the practical part of the work we analyse individual levels of these speeches of the TV advertising and then the influencer advertising. In this analysis the thesis deals with phonetics and phonology, morphology, syntax, thematic construction and argumentation and the relation between the spoken word and the image. In the conclusion we summarize the conformities and the differences of these two forms of advertising.
