Zobrazit minimální záznam

The use of humor and user experience
dc.contributor.advisorLukavský, Jiří
dc.creatorPánková, Lucie
dc.date.accessioned2024-07-23T06:29:28Z
dc.date.available2024-07-23T06:29:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192267
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the role of humour in user experience, as humour in user experience offers a large scope for further research. The literature review section introduces the field of user experience and related concepts, humour in a psychological context, and finally the connection between the topics of user experience and humour. The empirical section presents the quantitative research conducted to determine whether humour has an impact on user experience, specifically in digital environments. The research involved 146 respondents who completed Spanish language lessons created using Microsoft Forms questionnaires. The impact of humor on user experience was evaluated by comparing an experimental group and a control group. Microsoft Forms questionnaires were used for the evaluation, from which we can see objective user experience metrics such as time spent with the lessons, and an initial and final questionnaire was also created to collect demographic data and subjective user experience metrics, which includes questions about perceived fun, perceived time, and perceived difficulty. The study showed a statistically significant result for perceived difficulty in one case, but the other associations could not be demonstrated. The contribution of this bachelor thesis is to extend the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá rolí humoru v user experience (uživatelské zkušenosti), jelikož humor v user experience nabízí velký prostor pro další výzkum. Literárně-přehledová část představuje oblast user experience a pojmy s ní spojené, humor v psychologickém kontextu a propojení témat user experience a humoru. V empirické části je uveden realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda má humor vliv na user experience, konkrétně v digitálním prostředí. Do výzkumu bylo zapojeno 146 respondentů, kteří absolvovali lekce španělského jazyka vytvořené pomocí dotazníků Microsoft Forms. Vliv humoru na user experience byl hodnocen na základě porovnání experimentální a kontrolní skupiny. K hodnocení byly využity dotazníky Microsoft Forms, ze kterých můžeme vidět objektivní metriky user experience jako čas strávený u lekcí a počet vyplněných lekcí, dále byl vytvořen úvodní a závěrečný dotazník pro sběr demografických dat a subjektivních metrik user experience, který zahrnuje otázky týkající se vnímané zábavnosti, vnímaného času a vnímané obtížnosti. Studie prokázala statisticky významný výsledek v případě vnímané obtížnosti v jednom případě, ostatní souvislosti se nepodařilo prokázat. Přínosem této bakalářské práce je rozšíření poznatků o vlivu humoru na user experience. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectuser experience|humour|metricsen_US
dc.subjectuživatelská zkušenost|humor|metrikycs_CZ
dc.titleVyužití humoru a uživatelská zkušenostcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260513
dc.title.translatedThe use of humor and user experienceen_US
dc.contributor.refereeČechová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá rolí humoru v user experience (uživatelské zkušenosti), jelikož humor v user experience nabízí velký prostor pro další výzkum. Literárně-přehledová část představuje oblast user experience a pojmy s ní spojené, humor v psychologickém kontextu a propojení témat user experience a humoru. V empirické části je uveden realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda má humor vliv na user experience, konkrétně v digitálním prostředí. Do výzkumu bylo zapojeno 146 respondentů, kteří absolvovali lekce španělského jazyka vytvořené pomocí dotazníků Microsoft Forms. Vliv humoru na user experience byl hodnocen na základě porovnání experimentální a kontrolní skupiny. K hodnocení byly využity dotazníky Microsoft Forms, ze kterých můžeme vidět objektivní metriky user experience jako čas strávený u lekcí a počet vyplněných lekcí, dále byl vytvořen úvodní a závěrečný dotazník pro sběr demografických dat a subjektivních metrik user experience, který zahrnuje otázky týkající se vnímané zábavnosti, vnímaného času a vnímané obtížnosti. Studie prokázala statisticky významný výsledek v případě vnímané obtížnosti v jednom případě, ostatní souvislosti se nepodařilo prokázat. Přínosem této bakalářské práce je rozšíření poznatků o vlivu humoru na user experience. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the role of humour in user experience, as humour in user experience offers a large scope for further research. The literature review section introduces the field of user experience and related concepts, humour in a psychological context, and finally the connection between the topics of user experience and humour. The empirical section presents the quantitative research conducted to determine whether humour has an impact on user experience, specifically in digital environments. The research involved 146 respondents who completed Spanish language lessons created using Microsoft Forms questionnaires. The impact of humor on user experience was evaluated by comparing an experimental group and a control group. Microsoft Forms questionnaires were used for the evaluation, from which we can see objective user experience metrics such as time spent with the lessons, and an initial and final questionnaire was also created to collect demographic data and subjective user experience metrics, which includes questions about perceived fun, perceived time, and perceived difficulty. The study showed a statistically significant result for perceived difficulty in one case, but the other associations could not be demonstrated. The contribution of this bachelor thesis is to extend the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV