Zobrazit minimální záznam

Current comunity aspect of planting houseplants in the Czech republic within and without social media
dc.contributor.advisorJaneček, Petr
dc.creatorVašíčková, Anna
dc.date.accessioned2024-07-23T06:28:09Z
dc.date.available2024-07-23T06:28:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192260
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with houseplant growers in the Czech Republic. Growers acquire houseplants mainly by vegetative propagation (through cuttings) from other members of the community, but they can also buy them from a chain store or specialty shop. Buying houseplants is more of a luxury for ordinary growers. Although houseplantshave been grown in a similar form since the 18th century, interest in them has recently surged again, especially among millennials and Gen-Z.This phenomenon is referred to in the media as the plant boom. Some of them use plant parent to refer to an emotional connection to their plants.This is mutually beneficial forboth the plant and its grower,with both parties providing care for the other. The Covid-19 pandemic has also contributed significantly to this phenomenon, reinforcing the emerging trend. In this thesis, I address the question of whether Czech growers actually meet the definition of the term community and whether they exhibit a sense of community - that is, a sense of belonging to other growers.The research was conducted in both offline and online spaces. I used semi-structured interviews, social media analysis and participant observation. The research did not show the presence of a sense of community, despite the fact that actors are actively engaged in community...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá pěstiteli pokojových rostlin v české republice.Pokojové rostliny jsou v obecném jazyce nazývány pokojovkami. Pěstitelé získávají pokojové rostliny především vegetativním množením (skrze tzv. řízky) od ostatních členů komunity, ale mohou je také zakoupit v obchodním řetězci či specializovaném obchodě. Nakupování pokojových rostlin je pro běžné pěstitele spíše luxusem. Ačkoliv jsou podobnou formou pokojové rostliny pěstovány již od 18. stol., v poslední době zájem o ně znovu prudce vzrostl, a to především mezi příslušníky generace mileniálů a gen-Z. Tento fenomén se v médiích nazývá plant boom. Někteří z nich pro sebe používají plant parent, který odkazuje na citové propojení s jejich rostlinami. Ten je oboustranně výhodný jak pro rostlinu, tak pro jejího pěstitele a obě strany poskytují té druhé péči. K tomuto fenoménu výrazně přispěla také pandemie Covidu-19, která umocnila vznikající trend. V této práci se zabývám otázkou, zda čeští pěstitelé skutečně splňuje definici termínu komunita a zda projevují komunitní cítění - tedy pocit sounáležitosti s ostatními pěstiteli. Bádání probíhalo jak v offline, tak v online prostoru. Využila jsem v něm polostrukturované rozhovory, analýzu sociálních médií a zúčastněné pozorování. Bádání neprokázalo přítomnost komunitního cítění, a to i...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthouseplants|social media|online comunities|Instagram|Facebook|Czech republicen_US
dc.subjectpokojové rostliny|sociální média|online komunity|Instagram|Facebook|Česká republikacs_CZ
dc.titleSoučasný komunitní aspekt pěstování pokojových rostlin na území České republiky v prostředí sociálních sítí i mimo nějcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-14
dc.description.departmentDepartment of Ethnology and Central European and Balkan Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav etnologie a středoevropských a balkánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265911
dc.title.translatedCurrent comunity aspect of planting houseplants in the Czech republic within and without social mediaen_US
dc.contributor.refereeKošťálová, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.degree.programEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Ethnology and Central European and Balkan Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
uk.degree-program.csEtnologie a kulturní antropologiecs_CZ
uk.degree-program.enEthnology and Cultural Anthropologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá pěstiteli pokojových rostlin v české republice.Pokojové rostliny jsou v obecném jazyce nazývány pokojovkami. Pěstitelé získávají pokojové rostliny především vegetativním množením (skrze tzv. řízky) od ostatních členů komunity, ale mohou je také zakoupit v obchodním řetězci či specializovaném obchodě. Nakupování pokojových rostlin je pro běžné pěstitele spíše luxusem. Ačkoliv jsou podobnou formou pokojové rostliny pěstovány již od 18. stol., v poslední době zájem o ně znovu prudce vzrostl, a to především mezi příslušníky generace mileniálů a gen-Z. Tento fenomén se v médiích nazývá plant boom. Někteří z nich pro sebe používají plant parent, který odkazuje na citové propojení s jejich rostlinami. Ten je oboustranně výhodný jak pro rostlinu, tak pro jejího pěstitele a obě strany poskytují té druhé péči. K tomuto fenoménu výrazně přispěla také pandemie Covidu-19, která umocnila vznikající trend. V této práci se zabývám otázkou, zda čeští pěstitelé skutečně splňuje definici termínu komunita a zda projevují komunitní cítění - tedy pocit sounáležitosti s ostatními pěstiteli. Bádání probíhalo jak v offline, tak v online prostoru. Využila jsem v něm polostrukturované rozhovory, analýzu sociálních médií a zúčastněné pozorování. Bádání neprokázalo přítomnost komunitního cítění, a to i...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with houseplant growers in the Czech Republic. Growers acquire houseplants mainly by vegetative propagation (through cuttings) from other members of the community, but they can also buy them from a chain store or specialty shop. Buying houseplants is more of a luxury for ordinary growers. Although houseplantshave been grown in a similar form since the 18th century, interest in them has recently surged again, especially among millennials and Gen-Z.This phenomenon is referred to in the media as the plant boom. Some of them use plant parent to refer to an emotional connection to their plants.This is mutually beneficial forboth the plant and its grower,with both parties providing care for the other. The Covid-19 pandemic has also contributed significantly to this phenomenon, reinforcing the emerging trend. In this thesis, I address the question of whether Czech growers actually meet the definition of the term community and whether they exhibit a sense of community - that is, a sense of belonging to other growers.The research was conducted in both offline and online spaces. I used semi-structured interviews, social media analysis and participant observation. The research did not show the presence of a sense of community, despite the fact that actors are actively engaged in community...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie a středoevropských a balkánských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV