Zobrazit minimální záznam

How the teachers evaluate the texts written in a depiction stylistic form
dc.contributor.advisorDufková, Hana
dc.creatorVojtěchová, Eliška
dc.date.accessioned2024-07-23T06:27:09Z
dc.date.available2024-07-23T06:27:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192255
dc.description.abstractThe topic of the bachelor thesis is "How the teachers evaluate the texts written in a depiction stylistic form." The thesis investigates according to which criteria and in which ways teachers evaluate essays. The thesis is divided into five chapters, the last of them is practical. The first section is used to define the basic concepts of style, which are then used. The second part covers the interpretation of depiction stylistic form in textbooks. Here it is elaborated how depiction stylistic form is defined in textbooks and how students can practice and master it. The third part focuses on the features of the depiction stylistic form and how it can be used in teaching according to the methodological manual. The general concept of assessment is discussed in part four, followed by the assessment of written work and its specifics. The criteria used by CERMAT and the question of the objectivity of assessment are mentioned. The fifth, research part is based on the analysis of questionnaires. The questionnaires were intended for teachers who teach or have taught Czech language and have experience in the assessment of written work. Thus, the fifth part presents specific answers to the pre-formulated hypotheses and presents specific criteria and methods of evaluation used by the respondents in practice....en_US
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je "Učitelské hodnocení slohových prací v útvaru líčení". Práce zjišťuje, dle jakých kritérií a kterými způsoby učitelé/učitelky hodnotí slohové práce. Práce je rozdělena do pěti kapitol, poslední z nich je výzkumná. První část slouží k definování základních pojmů slohu, které práce dále používá. Druhou část pokrývá výklad líčení v učebnicích. Zde je zpracováno, jak líčení definují učebnice a jakým způsobem si ho žáci mohou procvičit a osvojit. Třetí část se soustředí na to, jaké má líčení rysy a jak ho lze dle metodické příručky pojmout ve výuce. Obecný pojem hodnocení je rozebrán v části čtvrté, navazuje na něj hodnocení písemných prací a jeho specifika. Zmíněna jsou kritéria používaná společností CERMAT či otázka objektivity hodnocení. Pátá, výzkumná část, je vypracována na základě analýzy dotazníků. Dotazníky byly určené pro pedagogy a pedagožky, kteří vyučují či vyučovali český jazyk a mají zkušenosti s hodnocením písemných prací. Pátá část tedy představuje konkrétní odpovědi na předem zformulované hypotézy a předkládá kritéria spolu se způsoby hodnocení, které jsou používané dotazovanými v praxi. Klíčová slova písemná práce, sloh, hodnocení, kritéria, líčenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectessay|composition|evaluation|criteria|depiction stylistic formen_US
dc.subjectpísemná práce|sloh|hodnocení|kritéria|líčenícs_CZ
dc.titleUčitelské hodnocení slohových prací v útvaru líčenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId262536
dc.title.translatedHow the teachers evaluate the texts written in a depiction stylistic formen_US
dc.contributor.refereeAndrlová Fidlerová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je "Učitelské hodnocení slohových prací v útvaru líčení". Práce zjišťuje, dle jakých kritérií a kterými způsoby učitelé/učitelky hodnotí slohové práce. Práce je rozdělena do pěti kapitol, poslední z nich je výzkumná. První část slouží k definování základních pojmů slohu, které práce dále používá. Druhou část pokrývá výklad líčení v učebnicích. Zde je zpracováno, jak líčení definují učebnice a jakým způsobem si ho žáci mohou procvičit a osvojit. Třetí část se soustředí na to, jaké má líčení rysy a jak ho lze dle metodické příručky pojmout ve výuce. Obecný pojem hodnocení je rozebrán v části čtvrté, navazuje na něj hodnocení písemných prací a jeho specifika. Zmíněna jsou kritéria používaná společností CERMAT či otázka objektivity hodnocení. Pátá, výzkumná část, je vypracována na základě analýzy dotazníků. Dotazníky byly určené pro pedagogy a pedagožky, kteří vyučují či vyučovali český jazyk a mají zkušenosti s hodnocením písemných prací. Pátá část tedy představuje konkrétní odpovědi na předem zformulované hypotézy a předkládá kritéria spolu se způsoby hodnocení, které jsou používané dotazovanými v praxi. Klíčová slova písemná práce, sloh, hodnocení, kritéria, líčenícs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the bachelor thesis is "How the teachers evaluate the texts written in a depiction stylistic form." The thesis investigates according to which criteria and in which ways teachers evaluate essays. The thesis is divided into five chapters, the last of them is practical. The first section is used to define the basic concepts of style, which are then used. The second part covers the interpretation of depiction stylistic form in textbooks. Here it is elaborated how depiction stylistic form is defined in textbooks and how students can practice and master it. The third part focuses on the features of the depiction stylistic form and how it can be used in teaching according to the methodological manual. The general concept of assessment is discussed in part four, followed by the assessment of written work and its specifics. The criteria used by CERMAT and the question of the objectivity of assessment are mentioned. The fifth, research part is based on the analysis of questionnaires. The questionnaires were intended for teachers who teach or have taught Czech language and have experience in the assessment of written work. Thus, the fifth part presents specific answers to the pre-formulated hypotheses and presents specific criteria and methods of evaluation used by the respondents in practice....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV