Zobrazit minimální záznam

Communication between Developers and Players on Platforms Discord and Steam
dc.contributor.advisorŠvelch, Jan
dc.creatorTancer, Tomáš
dc.date.accessioned2024-07-16T07:44:15Z
dc.date.available2024-07-16T07:44:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191920
dc.description.abstractThe thesis focuses on communication between developers and fans on Discord and Steam. This communication is primarily examined from the perspective of community managers, who serve as a vital link between developers and players. The aim is to provide a comprehensive understanding of the environment of developer communities in the Czech Republic and to compare communication methods on Discord and Steam platforms. It is a qualitative study, with semi-structured interviews with community managers as the primary method. The secondary method involves a thematic analysis of official communication from game studios on the two mentioned platforms. The empirical part follows a theoretical part, and the conclusion confronts the results with the literature mentioned at the beginning of the thesis. The findings reveal that Discord and Steam platforms are indeed relevant places for the emergence and management of gaming communities, unlike other social networks. Furthermore, the research shows that community managers often share similar gaming backgrounds, or that not all of them consider themselves game developers. The thesis also explores the relationship between community management and the growing trend of GaaS (Game as a Service). The result of analysing this specific theme is that the work of community...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na komunikaci mezi vývojáři a fanoušky na platformách Discord a Steam. Tato komunikace je v práci zkoumána především pohledem správců herních komunit, kteří fungují jako důležitá spojka mezi vývojáři a hráči. Práce si klade za cíl poskytnout ucelený vhled do prostředí komunit vývojářských společností působících v České republice a porovnání způsobů komunikace na platformách Discord a Steam. Jedná se o kvalitativní výzkum, jehož primární metodou jsou polostrukturované rozhovory se správci komunit. Sekundární metodou je tematická analýza oficiální komunikace herních studií na dvou zmíněních platformách. Empirické části předchází část teoretická, v závěru pak dochází ke konfrontaci výsledků analýzy s odbornou literaturou zmíněnou na začátku práce. Výsledkem je zjištění, že platformy Discord a Steam jsou opravdu relevantními místy pro vznik a správu herních komunit, na rozdíl od jiných sociálních sítí. Dále je z výzkumu patrné, že správci komunit mají často podobnou herní minulost, nebo že ne všichni se cítí jako herní vývojáři. Práce se také zabývala vztahem mezi správou komunity a rostoucím trendem GaaS (Game as a Service). Výsledkem zkoumání tohoto tématu je závěr, že práce komunitních manažerů může pozitivně ovlivnit zájem fanoušků o hru, avšak existuje určitá nejistota...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgaming communitiesen_US
dc.subjectonline communitiesen_US
dc.subjectSteamen_US
dc.subjectDiscorden_US
dc.subjectcommunity managersen_US
dc.subjectGaaSen_US
dc.subjectrelational laboren_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectherní komunitycs_CZ
dc.subjectonline komunitycs_CZ
dc.subjectSteamcs_CZ
dc.subjectDiscordcs_CZ
dc.subjectkomunitní manažeřics_CZ
dc.subjectGaaScs_CZ
dc.subjectrelational laborcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.titleKomunikace mezi vývojáři a hráči na platformách Discord a Steamcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262543
dc.title.translatedCommunication between Developers and Players on Platforms Discord and Steamen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na komunikaci mezi vývojáři a fanoušky na platformách Discord a Steam. Tato komunikace je v práci zkoumána především pohledem správců herních komunit, kteří fungují jako důležitá spojka mezi vývojáři a hráči. Práce si klade za cíl poskytnout ucelený vhled do prostředí komunit vývojářských společností působících v České republice a porovnání způsobů komunikace na platformách Discord a Steam. Jedná se o kvalitativní výzkum, jehož primární metodou jsou polostrukturované rozhovory se správci komunit. Sekundární metodou je tematická analýza oficiální komunikace herních studií na dvou zmíněních platformách. Empirické části předchází část teoretická, v závěru pak dochází ke konfrontaci výsledků analýzy s odbornou literaturou zmíněnou na začátku práce. Výsledkem je zjištění, že platformy Discord a Steam jsou opravdu relevantními místy pro vznik a správu herních komunit, na rozdíl od jiných sociálních sítí. Dále je z výzkumu patrné, že správci komunit mají často podobnou herní minulost, nebo že ne všichni se cítí jako herní vývojáři. Práce se také zabývala vztahem mezi správou komunity a rostoucím trendem GaaS (Game as a Service). Výsledkem zkoumání tohoto tématu je závěr, že práce komunitních manažerů může pozitivně ovlivnit zájem fanoušků o hru, avšak existuje určitá nejistota...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on communication between developers and fans on Discord and Steam. This communication is primarily examined from the perspective of community managers, who serve as a vital link between developers and players. The aim is to provide a comprehensive understanding of the environment of developer communities in the Czech Republic and to compare communication methods on Discord and Steam platforms. It is a qualitative study, with semi-structured interviews with community managers as the primary method. The secondary method involves a thematic analysis of official communication from game studios on the two mentioned platforms. The empirical part follows a theoretical part, and the conclusion confronts the results with the literature mentioned at the beginning of the thesis. The findings reveal that Discord and Steam platforms are indeed relevant places for the emergence and management of gaming communities, unlike other social networks. Furthermore, the research shows that community managers often share similar gaming backgrounds, or that not all of them consider themselves game developers. The thesis also explores the relationship between community management and the growing trend of GaaS (Game as a Service). The result of analysing this specific theme is that the work of community...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV