Show simple item record

Social interactions of online game players
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorNováková, Anežka
dc.date.accessioned2024-11-29T19:22:31Z
dc.date.available2024-11-29T19:22:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191914
dc.description.abstractAbstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the social interactions of online game players. The aim of the work is to map the social interactions that occur among players of online games, along with the factors that can influence the nature of these interactions. Part of the work focuses on whether, and in what way, the experiences of men and women differ in the online gaming environment, and how women are perceived and accepted in this environment. The last part is focused on establishing relationships within online games. The goal was to find out whether it is possible to establish long-term and meaningful relationships in this environment, what these relationships look like, and whether they can be compared to relationships formed in the real world. To achieve these goals, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The results were then processed and interpreted using graphs and tables. The findings showed that interactions within online games have a diverse nature, which depends on many factors - the most significant in my research turned out to be the genre of games. Many women tend to hide their true identity within online games, even though the number of women who have experienced negative interactions does not differ much from the number of men who have also experienced them. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsocial interactionsen_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectonline gamesen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectonline hrycs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.titleSociální interakce hráčů online hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262834
dc.title.translatedSocial interactions of online game playersen_US
dc.contributor.refereePetrúšek, Ivan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAbstrakt je stručný výtah práce. Slouží především jako pomoc čtenáři rychle se zorientovat v dané práci, obsahuje stručnou charakteristiku práce, její cíle a použité metody. Abstrakt obsahuje také shrnutí výsledků práce. Diplomová práce je zaměřena na sociální interakce hráčů online her. Cílem práce je zmapovat sociální interakce, které probíhají mezi hráči online her, spolu s faktory, které podobu těchto interakcí mohou ovlivňovat. Část práce se zaměřuje na to, zda, a případně jakým způsobem, se liší prožitky mužů a žen v prostředí online her, a jak jsou ženy v tomto prostředí vnímány a přijímány. Poslední část je zaměřena na navazování vztahů v rámci online her. Cílem bylo zjistit, zda v tomto prostředí je možné navazovat dlouhodobé a smysluplné vztahy, případně jaké tyto vztahy mají podobu, a zda je lze srovnávat se vztahy utvořenými v reálném prostředí. K dosažení daných cílů práce bylo použito kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníku. Výsledky byly následně zpracovány a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Výsledky práce ukázaly, že interakce v rámci online her mají různorodou podobu, která je závislá na mnoha faktorech - nejvýznamnějším se v rámci mého výzkumu ukázal být žánr her. Mnoho žen má tendenci v rámci online her skrývat svou pravou identitu, a to i...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the social interactions of online game players. The aim of the work is to map the social interactions that occur among players of online games, along with the factors that can influence the nature of these interactions. Part of the work focuses on whether, and in what way, the experiences of men and women differ in the online gaming environment, and how women are perceived and accepted in this environment. The last part is focused on establishing relationships within online games. The goal was to find out whether it is possible to establish long-term and meaningful relationships in this environment, what these relationships look like, and whether they can be compared to relationships formed in the real world. To achieve these goals, quantitative research was conducted using an online questionnaire. The results were then processed and interpreted using graphs and tables. The findings showed that interactions within online games have a diverse nature, which depends on many factors - the most significant in my research turned out to be the genre of games. Many women tend to hide their true identity within online games, even though the number of women who have experienced negative interactions does not differ much from the number of men who have also experienced them. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV