Zobrazit minimální záznam

Media representation of beauty and health in drugstore advertising campaigns: an analysis of marketing campaigns of drugstore companies on the Czech market
dc.contributor.advisorMoravcová, Hana
dc.creatorPalyzová, Markéta
dc.date.accessioned2024-07-16T07:31:55Z
dc.date.available2024-07-16T07:31:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191873
dc.description.abstractThis thesis focuses on the analysis of the media representation of beauty and health in the advertising campaigns of the three largest drugstore players on the Czech market - dm drogerie-markt, ROSSMANN and Teta. Through a series of structured focus groups, I gathered qualitative data from three generational groups (Generation X, Generation Y and Generation Z) to describe how the advertising campaigns of Czech drugstores influence consumers' attitudes and perceptions of beauty and health and their purchasing behaviour. This topic is not elaborated in detail in the Czech retail and drugstore market. The treatment of this topic provides a new perspective on how drug companies communicate with their target audience and shape their perception of beauty and health. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background and historical context of the drugstores dm drogerie markt, ROSSMANN and Teta. The practical part of the thesis is devoted to the research methodology, the focus groups themselves and then the presentation of the results and their summary. The results of the conducted research show that two dominant images and ideals of beauty prevail in the advertising campaigns of Czech drug companies. One is the focus on physical beauty, perfect appearance and idealised images of beauty....en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních tří největších drogistických hráčů na českém trhu - drogerií dm- drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Prostřednictvím série strukturovaných ohniskových skupin jsem shromáždila kvalitativní data od tří generačních skupin (generace X, generace Y a generace Z), abych na vybraném vzorku dotazovaných mohla popsat, jak reklamní kampaně českých drogistů ovlivňují postoje a náhledy na krásu a zdraví a nákupní chování spotřebitelů. Toto téma není v rámci českého retailového a drogistického trhu podrobně zpracováno. Zpracování tohoto tématu poskytuje nový pohled na to, jak drogistické společnosti komunikují s cílovým publikem a formují jeho vnímání krásy a zdraví. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům a historickému kontextu drogerií dm-drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Praktická část diplomové práce se věnuje metodologii výzkumu, samotným ohniskovým skupinám a následně prezentaci výsledků a jejich shrnutí. Z výsledků provedeného výzkumu vyplývá, že v rámci reklamních kampaní českých drogistických společností převládají zejména dva dominantní obrazy a ideály krásy. Jedním z nich je zaměření na fyzickou krásu, perfektní vzhled a idealizované obrazy krásy. Druhým dominantním obrazem je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia representationen_US
dc.subjectdrugstoreen_US
dc.subjectbeautyen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectdm-drogerie markten_US
dc.subjectROSSMANNen_US
dc.subjectTetaen_US
dc.subjectMediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectdrogeriecs_CZ
dc.subjectkrásacs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectdm-drogerie marktcs_CZ
dc.subjectROSSMANNcs_CZ
dc.subjectTetacs_CZ
dc.titleMediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních drogerií: Analýza marketingových kampaní drogistických společností na českém trhucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262548
dc.title.translatedMedia representation of beauty and health in drugstore advertising campaigns: an analysis of marketing campaigns of drugstore companies on the Czech marketen_US
dc.contributor.refereeOrtová, Nina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních tří největších drogistických hráčů na českém trhu - drogerií dm- drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Prostřednictvím série strukturovaných ohniskových skupin jsem shromáždila kvalitativní data od tří generačních skupin (generace X, generace Y a generace Z), abych na vybraném vzorku dotazovaných mohla popsat, jak reklamní kampaně českých drogistů ovlivňují postoje a náhledy na krásu a zdraví a nákupní chování spotřebitelů. Toto téma není v rámci českého retailového a drogistického trhu podrobně zpracováno. Zpracování tohoto tématu poskytuje nový pohled na to, jak drogistické společnosti komunikují s cílovým publikem a formují jeho vnímání krásy a zdraví. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům a historickému kontextu drogerií dm-drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Praktická část diplomové práce se věnuje metodologii výzkumu, samotným ohniskovým skupinám a následně prezentaci výsledků a jejich shrnutí. Z výsledků provedeného výzkumu vyplývá, že v rámci reklamních kampaní českých drogistických společností převládají zejména dva dominantní obrazy a ideály krásy. Jedním z nich je zaměření na fyzickou krásu, perfektní vzhled a idealizované obrazy krásy. Druhým dominantním obrazem je...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the analysis of the media representation of beauty and health in the advertising campaigns of the three largest drugstore players on the Czech market - dm drogerie-markt, ROSSMANN and Teta. Through a series of structured focus groups, I gathered qualitative data from three generational groups (Generation X, Generation Y and Generation Z) to describe how the advertising campaigns of Czech drugstores influence consumers' attitudes and perceptions of beauty and health and their purchasing behaviour. This topic is not elaborated in detail in the Czech retail and drugstore market. The treatment of this topic provides a new perspective on how drug companies communicate with their target audience and shape their perception of beauty and health. The first part of the thesis is devoted to the theoretical background and historical context of the drugstores dm drogerie markt, ROSSMANN and Teta. The practical part of the thesis is devoted to the research methodology, the focus groups themselves and then the presentation of the results and their summary. The results of the conducted research show that two dominant images and ideals of beauty prevail in the advertising campaigns of Czech drug companies. One is the focus on physical beauty, perfect appearance and idealised images of beauty....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV