Show simple item record

The use of NFT in marketing and community building in the Czech Republic
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorVojík, Vít
dc.date.accessioned2024-11-29T07:34:29Z
dc.date.available2024-11-29T07:34:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191743
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na fenomén NFT (nezaměnitelných tokenů) a jejich potenciálního využití v rámci marketingové komunikace značek a osobností v České republice. Cílem práce je prozkoumat, jakou roli mohou nezaměnitelné tokeny hrát v marketingové komunikaci v České republice z pohledu českých odborníků. Teoretická část představuje samotné NFT a také technologii a filozofii blockchainu, která je pro NFT zásadní, spolu s digitálními kanály jako je herní prostředí nebo metaverzum, které mohou ovlivnit budoucí využití NFT. Zároveň předkládá možnosti a principy využití NFT v marketingu spolu s příklady. Výzkumná část staví na hloubkových polostrukturovaných rozhovorech s komunikačními a technologickými experty. Následná kvalitativní analýza těchto dat poskytla informace o pohledu odborníků na tuto technologii v kontextu marketingu v rámci České republiky. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že využití NFT v České republice může být poměrně široké, typicky se může jednat o věrnostní programy či jiné aktivity budující komunitu značky. Zatímco v minulosti byly tuzemské NFT projekty značek spíše krátkodobého charakteru a využívaly prvotní obliby NFT a zvýšeného mediálního pokrytí tohoto tématu, v budoucnu bude tato technologie dle odborníků využívána spíše ve skryté formě a s dlouhodobou strategií.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the phenomenon of NFTs (non-fungible tokens) and their potential future use in brand and personal marketing communication in the Czech Republic. The aim of the thesis is to investigate what role non-fungible tokens can play in marketing communication in the Czech Republic from the perspective of Czech professionals. The theoretical part introduces the NFT itself and also the technology and philosophy of blockchain, which is essential for NFT, along with digital channels such as the game environment or the metaverse that may influence the future use of NFT. It also presents current practical examples of the marketing use of NFT in the world. The practical part is based on in-depth semi-structured interviews with communication and technology experts. Subsequent qualitative analysis of this data provides information about the experts' view on the use of this technology in marketing within the Czech Republic. The main findings of the research include that the use of NFTs in the Czech Republic can be quite broad, typically in the form of loyalty programmes or other brand community building activities. While in the past, domestic NFT projects by brands have been more short-term in nature, taking advantage of the initial popularity of NFT and increased media coverage of the topic,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNFTen_US
dc.subjectnon-fungible tokensen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectbrandingen_US
dc.subjectthe future of marketingen_US
dc.subjectcommunity buildingen_US
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectweb3en_US
dc.subjectNFTcs_CZ
dc.subjectnezaměnitelné tokenycs_CZ
dc.subjectnezastupitelné tokenycs_CZ
dc.subjectdigitální marketingcs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectbrandingcs_CZ
dc.subjectbudoucnost marketingucs_CZ
dc.subjectbudování komunitycs_CZ
dc.subjectgamifikacecs_CZ
dc.subjectweb3cs_CZ
dc.titleVyužití NFT v rámci marketingu a budování komunity v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263378
dc.title.translatedThe use of NFT in marketing and community building in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMoravcová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na fenomén NFT (nezaměnitelných tokenů) a jejich potenciálního využití v rámci marketingové komunikace značek a osobností v České republice. Cílem práce je prozkoumat, jakou roli mohou nezaměnitelné tokeny hrát v marketingové komunikaci v České republice z pohledu českých odborníků. Teoretická část představuje samotné NFT a také technologii a filozofii blockchainu, která je pro NFT zásadní, spolu s digitálními kanály jako je herní prostředí nebo metaverzum, které mohou ovlivnit budoucí využití NFT. Zároveň předkládá možnosti a principy využití NFT v marketingu spolu s příklady. Výzkumná část staví na hloubkových polostrukturovaných rozhovorech s komunikačními a technologickými experty. Následná kvalitativní analýza těchto dat poskytla informace o pohledu odborníků na tuto technologii v kontextu marketingu v rámci České republiky. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že využití NFT v České republice může být poměrně široké, typicky se může jednat o věrnostní programy či jiné aktivity budující komunitu značky. Zatímco v minulosti byly tuzemské NFT projekty značek spíše krátkodobého charakteru a využívaly prvotní obliby NFT a zvýšeného mediálního pokrytí tohoto tématu, v budoucnu bude tato technologie dle odborníků využívána spíše ve skryté formě a s dlouhodobou strategií.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the phenomenon of NFTs (non-fungible tokens) and their potential future use in brand and personal marketing communication in the Czech Republic. The aim of the thesis is to investigate what role non-fungible tokens can play in marketing communication in the Czech Republic from the perspective of Czech professionals. The theoretical part introduces the NFT itself and also the technology and philosophy of blockchain, which is essential for NFT, along with digital channels such as the game environment or the metaverse that may influence the future use of NFT. It also presents current practical examples of the marketing use of NFT in the world. The practical part is based on in-depth semi-structured interviews with communication and technology experts. Subsequent qualitative analysis of this data provides information about the experts' view on the use of this technology in marketing within the Czech Republic. The main findings of the research include that the use of NFTs in the Czech Republic can be quite broad, typically in the form of loyalty programmes or other brand community building activities. While in the past, domestic NFT projects by brands have been more short-term in nature, taking advantage of the initial popularity of NFT and increased media coverage of the topic,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV