Vliv používání umělé inteligence na vnímanou hodnotu práce
The impact of the use of artificial intelligence on work value perception
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191713Identifiers
Study Information System: 263377
Collections
- Kvalifikační práce [18079]
Author
Advisor
Referee
Houdek, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Strategic communication
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
21. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Umělá inteligence, hodnota práce, vnímání děl, označování AIKeywords (English)
Artificial intelligence, work value, artwork perception, AI labellingTato práce zkoumá, jak lidé vnímají díla vytvořená s pomocí umělé inteligence v souvislosti s její rostoucí důležitostí a adaptací. Pomocí shrnutí existujících studií v teoretické části zkoumá rozdílné postoje k umělé inteligenci napříč demografickými skupinami a profesemi. Studie pomocí experimentu odhaluje, jak označení umělé inteligence ovlivňuje vnímání hodnoty, líbivosti, originality nebo odhadu času na tvorbu děl a porovnává výsledky výzkumu s existujícími studiemi. Práce je zakončena doporučeními pro tvůrce ohledně označení umělé inteligence.
This thesis explores how people perceive work created with the help artificial intelligence amid its increasing importance and adaptation. Through summary of existing works, it investigates divergent attitudes towards AI across demographics and professions. The study uses an experiment to reveal how AI labeling affects perceptions of value, likability, originality, or time estimation for creating works, and compares the research results with existing studies. The paper concludes with recommendations for creators regarding AI labels.