Čtyři lekce pro katolickou církev: Využití behaviorální ekonomie pro komunikaci české katolické církve k nevěřícím
Four lessons for the Catholic Church: the use of behavioural economics in the communication of the Czech Catholic Church to non-believers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191708Identifikátory
SIS: 263375
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
katolická církev, behaviorální ekonomie, trend, komunikace, nevěřící, difuze trendu, reinovaceKlíčová slova (anglicky)
Catholic Church, behavioral economics, trend, communication, non-believers, trend diffusion, reinovationDiplomová práce zkoumá možnost využití behaviorální ekonomie a fenomén trendu v komunikaci české katolické církve k nevěřícím. Práce nejprve analyzuje dosavadní komunikační praxi české katolické církve a na základě mediální analýzy českých zpravodajských médií dále vysvětluje stav komunikace a identifikuje její nedostatky. Ve druhé části je detailně představena charakteristika trendu, jeho šíření a specifika efektivity jeho komunikace. Tyto dvě části jsou následně teoreticky propojeny a jsou definovány čtyři lekce pro komunikaci české katolické církve k nevěřícím.
The thesis explores the possibility of using behavioral economics and the phenomenon of the trend for communication of the Czech Catholic Church to non-believers. The thesis first analyzes the current communication practice of the Czech Catholic Church and, based on a media analysis of Czech news media, further explains the state of communication and identifies its shortcomings. In the second part, the characteristics of the trend, its spread and the specifics of the effectiveness of its communication are presented in detail. These two parts are then linked theoretically and four lessons for the communication of the Czech Catholic Church to non-believers are defined.