Zobrazit minimální záznam

Ways of appropriation. American and British literary criticism of Čapek's R.U.R. in the 1920s
dc.contributor.advisorKudlová, Klára
dc.creatorPavlíčková, Anna
dc.date.accessioned2024-07-12T06:31:55Z
dc.date.available2024-07-12T06:31:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191675
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextualityen_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovostcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectKarel Čapeken_US
dc.subjectR.U.Ren_US
dc.subjectcriticismen_US
dc.subjectintertextuality,The New York Timesen_US
dc.subjectManchester Guardianen_US
dc.subjectTheObserveren_US
dc.subjectKarel Čapekcs_CZ
dc.subjectR.U.Rcs_CZ
dc.subjectkritikacs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjectThe New York Timescs_CZ
dc.subjectManchester Guardiancs_CZ
dc.subjectThe Observercs_CZ
dc.titleZpůsoby přisvojení. Americká a britská literární kritika Čapkova R.U.R. ve 20. letech dvacátého stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentDepartment of Ecclesiastical History and Literary Historyen_US
dc.description.departmentKatedra církevních dějin a literární historiecs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId258832
dc.title.translatedWays of appropriation. American and British literary criticism of Čapek's R.U.R. in the 1920sen_US
dc.contributor.refereeCharypar, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny evropské kultury - NMgr.cs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of European Cultureen_US
thesis.degree.programHistory of European Cultureen_US
thesis.degree.programDějiny evropské kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra církevních dějin a literární historiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of Ecclesiastical History and Literary Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny evropské kultury - NMgr.cs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of European Cultureen_US
uk.degree-program.csDějiny evropské kulturycs_CZ
uk.degree-program.enHistory of European Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovostcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextualityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra církevních dějin a literární historiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV