Zobrazit minimální záznam

Creative process of Czech copywriters
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorDobisík, Jan
dc.date.accessioned2024-07-12T06:31:31Z
dc.date.available2024-07-12T06:31:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191673
dc.description.abstractThis thesis deals with Czech copywriters and their creative process. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts related to the topic, copywriting is put in a strategic framework, the current state of copywriting abroad and in the Czech Republic is examined and quantitative and qualitative research methods are presented. Both are subsequently used in the analytical part of the thesis, where a socio-demographic profile of Czech copywriters and their job descriptions are determined by the means of a questionnaire survey. Using in-depth semi- structured interviews, the creative process of Czech copywriters, how they use AI language models in their work and what is their view of the Czech copywriting community is further explored. Based on the data gathered from 120 respondents of the questionnaire survey, we can consider a typical Czech copywriter as a woman aged 25-35 working in Prague, who has a university degree, works as a freelancer and copywriting makes up 50-75% of her workload. In-depth interviews with 6 Czech copywriters selected from advertising agencies, freelancers and the commercial and non-commercial sector provide insight into the creative process of the respondents, which, according to the research results, is most influenced by a client's brief, their own research...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá českými copywritery a jejich kreativním procesem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem, copywriting je zasazen do strategického rámce, je prozkoumán aktuální stav copywritingu v zahraničí i v ČR a představeny jsou také kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody. Ty jsou následně využity v analytické části práce, kdy je nejdříve pomocí dotazníkového šetření zjištěn sociodemografický profil českých copywriterů a jejich pracovní náplň. Pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je dále zkoumán samotný kreativní proces českých copywriterů, jak při práci využívají AI jazykové modely a jaký je jejich pohled na českou copywriterskou komunitu. Na základě dat získaných od 120 respondentů dotazníkového šetření můžeme za typického českého copywritera považovat ženu ve věku 25-35 let pracující v Praze, která má vysokoškolské vzdělání, pracuje na volné noze a copywriting tvoří 50-75 % její pracovní náplně. Hloubkové rozhovory s 6 českými copywritery vybranými z reklamních agentur, freelance a komerčního i nekomerčního sektoru pak poskytují náhled do kreativního procesu respondentů, který dle výsledků výzkumu nejvíce ovlivňuje klientské zadání, vlastní rešerše dodatečných informací a blížící se deadline. Výsledky rovněž poukazují na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcopywritingen_US
dc.subjectcopywriteren_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectcreative processen_US
dc.subjectAI language modelsen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectcopywritingcs_CZ
dc.subjectcopywritercs_CZ
dc.subjectkreativitacs_CZ
dc.subjectkreativní procescs_CZ
dc.subjectAI jazykové modelycs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectPRcs_CZ
dc.titleKreativní proces českých copywriterůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263373
dc.title.translatedCreative process of Czech copywritersen_US
dc.contributor.refereeSchneiderová, Soňa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá českými copywritery a jejich kreativním procesem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s tématem, copywriting je zasazen do strategického rámce, je prozkoumán aktuální stav copywritingu v zahraničí i v ČR a představeny jsou také kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody. Ty jsou následně využity v analytické části práce, kdy je nejdříve pomocí dotazníkového šetření zjištěn sociodemografický profil českých copywriterů a jejich pracovní náplň. Pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je dále zkoumán samotný kreativní proces českých copywriterů, jak při práci využívají AI jazykové modely a jaký je jejich pohled na českou copywriterskou komunitu. Na základě dat získaných od 120 respondentů dotazníkového šetření můžeme za typického českého copywritera považovat ženu ve věku 25-35 let pracující v Praze, která má vysokoškolské vzdělání, pracuje na volné noze a copywriting tvoří 50-75 % její pracovní náplně. Hloubkové rozhovory s 6 českými copywritery vybranými z reklamních agentur, freelance a komerčního i nekomerčního sektoru pak poskytují náhled do kreativního procesu respondentů, který dle výsledků výzkumu nejvíce ovlivňuje klientské zadání, vlastní rešerše dodatečných informací a blížící se deadline. Výsledky rovněž poukazují na...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with Czech copywriters and their creative process. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts related to the topic, copywriting is put in a strategic framework, the current state of copywriting abroad and in the Czech Republic is examined and quantitative and qualitative research methods are presented. Both are subsequently used in the analytical part of the thesis, where a socio-demographic profile of Czech copywriters and their job descriptions are determined by the means of a questionnaire survey. Using in-depth semi- structured interviews, the creative process of Czech copywriters, how they use AI language models in their work and what is their view of the Czech copywriting community is further explored. Based on the data gathered from 120 respondents of the questionnaire survey, we can consider a typical Czech copywriter as a woman aged 25-35 working in Prague, who has a university degree, works as a freelancer and copywriting makes up 50-75% of her workload. In-depth interviews with 6 Czech copywriters selected from advertising agencies, freelancers and the commercial and non-commercial sector provide insight into the creative process of the respondents, which, according to the research results, is most influenced by a client's brief, their own research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV