Zobrazit minimální záznam

Juvenile Delinquency in the Czech Republic: A Social Learning Perspective
dc.contributor.advisorPodaná, Zuzana
dc.creatorSauka, Una
dc.date.accessioned2024-07-10T07:06:34Z
dc.date.available2024-07-10T07:06:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191446
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on testing the social learning theory (Roland L. Akers) on a sample of Czech youth. For this purpose, Czech data from the International Self-Report Delinquency Study 4, in the implementation of which I participated, are used. The theory is tested on a specific delinquent act, which is theft. The main theories of the work is the theory of social learning, which is build on and develops the theory of differential association. The first part of the work is mainly devoted to the presentation of these starting points. The methodological part follows, where space is devoted to the specification of the research project, from which we draw data for analysis, and then to the formulation of the hypotheses that are tested. In the analytical part, we move to the actual testing of the theory, where bivariate relationships between variables are first projected, followed by multivariate analyses. The results of the analyzes indicate the validity of the social learning theory in the context of theft on a sample of Czech youth. Key words juvenile delinquency; social learning theory; International Self-Report Delinquency Studyen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na testování teorie sociálního učení Ronalda L. Akerse na vzorku české mládeže. Za tímto účelem jsou využita česká data z výzkumného projektu International Self-Report Delinquency Study 4, na jehož realizaci jsem se podílela. Teorie je testovaná na konkrétním delikventním činu, kterým je krádež. Hlavním východiskem práce je teorie sociálního učení, která navazuje a rozvíjí teorii diferenciální asociace. První část práce je věnována zejména představení těchto východisek. Následuje část metodologická, kde je prostor věnován jednak specifikaci výzkumného projektu, ze kterého čerpáme data pro analýzu, dále pak formulaci hypotéz, které jsou testovány. V analytické části se přesouváme k samotnému testování teorie, přičemž nejprve jsou promítnuty bivariační vztahy mezi proměnnými, následně pak vícerozměrné analýzy. Výsledky analýz jsou v souladu s teorií sociálního učení v kontextu krádeže na vzorku české mládeže. Klíčová slova delikvence mládeže; teorie sociálního učení; International Self-Report Delinquency Studycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectjuvenile delinquency|social learning theory|ISRDen_US
dc.subjectdelikvence mládeže|teorie sociálního učení|ISRDcs_CZ
dc.titleDelikvence mládeže v České republice: Perspektiva sociálního učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-14
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId265398
dc.title.translatedJuvenile Delinquency in the Czech Republic: A Social Learning Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeBuriánek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na testování teorie sociálního učení Ronalda L. Akerse na vzorku české mládeže. Za tímto účelem jsou využita česká data z výzkumného projektu International Self-Report Delinquency Study 4, na jehož realizaci jsem se podílela. Teorie je testovaná na konkrétním delikventním činu, kterým je krádež. Hlavním východiskem práce je teorie sociálního učení, která navazuje a rozvíjí teorii diferenciální asociace. První část práce je věnována zejména představení těchto východisek. Následuje část metodologická, kde je prostor věnován jednak specifikaci výzkumného projektu, ze kterého čerpáme data pro analýzu, dále pak formulaci hypotéz, které jsou testovány. V analytické části se přesouváme k samotnému testování teorie, přičemž nejprve jsou promítnuty bivariační vztahy mezi proměnnými, následně pak vícerozměrné analýzy. Výsledky analýz jsou v souladu s teorií sociálního učení v kontextu krádeže na vzorku české mládeže. Klíčová slova delikvence mládeže; teorie sociálního učení; International Self-Report Delinquency Studycs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on testing the social learning theory (Roland L. Akers) on a sample of Czech youth. For this purpose, Czech data from the International Self-Report Delinquency Study 4, in the implementation of which I participated, are used. The theory is tested on a specific delinquent act, which is theft. The main theories of the work is the theory of social learning, which is build on and develops the theory of differential association. The first part of the work is mainly devoted to the presentation of these starting points. The methodological part follows, where space is devoted to the specification of the research project, from which we draw data for analysis, and then to the formulation of the hypotheses that are tested. In the analytical part, we move to the actual testing of the theory, where bivariate relationships between variables are first projected, followed by multivariate analyses. The results of the analyzes indicate the validity of the social learning theory in the context of theft on a sample of Czech youth. Key words juvenile delinquency; social learning theory; International Self-Report Delinquency Studyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV