Materialita médií v kontextu The Disintegration Loops Williama Basinského
Media materiality in the context of William Basinski's The Disintegration Loops
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191292Identifikátory
SIS: 262939
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hroch, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
materialismus, William Basinski, The Disintegration Loops, analog, technologický determinismus, mýtus, 11. září, hauntologie, sémiotická analýza, sémiotická analýza zvukuKlíčová slova (anglicky)
materialism, William Basinski, The Disintegration Loops, analog, technological determinism, myth, 9, 11, hauntology, semiotic analysis, semiotic analysis of soundTato bakalářská práce se zabývá materialitou médií, kterou konkrétně zasazuje do kontextu hudební série The Disintegration Loops umělce Williama Basinského. Cílem autora je zde nastínit koncept materiality médií a na zmíněném díle demonstrovat, jak se tento rozměr promítá v umělecké tvorbě. Teoretická část je tvořena představením materiality médií v pojetí různých autorů a směrů. Přibližuje také možnosti jejího využití v tvůrčím procesu a věnuje se The Disintegration Loops a jeho vzniku. V analytické části je prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumána konkrétní nahrávka.
This bachelor's thesis explores media materiality, which it later places into the context of the music series The Disintegration Loops by William Basinski. The author's goal was to outline the concept of media materiality and demonstrate on the aforementioned work of art how this aspect becomes apparent in the case of art. The theoretical part is composed of an introduction of media materiality in different authors' and movements' conceptions. It also explains its possible uses in the artistic process and focuses on The Disintegration Loops itself as well as its origin. In the later analytical part a particular track from the work of art is examined using semiotic analysis.
