Pohled vychovatelů v dětském domově na svou roli v kontextu sociálního začleňování dětí po odchodu z domova
Children's home educators' perceptions of their role in the social inclusion of children leaving care
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191031Identifikátory
SIS: 263827
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dobiášová, Karolína
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vychovatelé, dětské domovy, sociální začleňování, emocionální práce, kontinuita podpory, institucionální péčeKlíčová slova (anglicky)
Educators, children's homes, social inclusion, emotional labour, continuity of support, institutional careTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu role vychovatelů v dětských domovech a jejich význam pro proces sociálního začleňování dětí po jejich odchodu z instituce. Práce vychází z kvalitativního výzkumu, který zahrnoval polostrukturované rozhovory s vychovateli z dětského domova rodinného typu. Výzkum odhalil, jak vychovatelé vnímají svou roli a jaké metody používají při přípravě dětí na samostatný život. Hlavní témata, které práce vymezuje, jsou emocionální práce vychovatelů, nedostatečná kontinuita podpory po odchodu dětí z domova a potřeba lepší integrace dětských domovů s místními komunitami. Práce cílí na zlepšení sociálního a profesního začleňování dětí, které opouštějí dětské domovy, s důrazem na poskytnutí lepších startovních podmínek pro jejich budoucí život.
This bachelor thesis focuses on analysing the role of tutors in children's homes and their importance in the process of social integration of children after their departure from the institution. The thesis is based on qualitative research that included semi-structured interviews with educators from a family-type children's home. The research revealed how educators perceive their role and the methods they use to prepare children for independent living. Key themes identified in the thesis are the emotional labour of foster carers, the lack of continuity of support after children leave the home and the need for better integration of children's homes into local communities. The work aims to improve the social and professional integration of children leaving care, with a focus on providing better starting conditions for their future lives.