Zobrazit minimální záznam

Application of agile approach in education (case study)
dc.contributor.advisorLipková, Helena
dc.creatorKazarina, Karina
dc.date.accessioned2024-07-08T10:17:24Z
dc.date.available2024-07-08T10:17:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190807
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on the implementation of an agile approach in a non-traditional context, specifically in education. The aim of the thesis is to analyze and evaluate the potential use of the agile approach in education and its impact on teaching effectiveness, student motivation, and satisfaction with the learning process. The theoretical part of the thesis introduces the agile approach and its methodology, which served as the basis for the development of an agile educational approach. It also describes current trends in modern education, reflecting the expectations of contemporary students regarding their studies and their preferred learning methods. Subsequently, the thesis focuses on specific agile methods in education and summarizes the state of research and the results of case studies as a basis for the practical part of the work. In this way, the thesis provides a theoretical framework for this issue, based on current studies. The practical part of the thesis includes qualitative research in the form of semi-structured interviews and presents the results of this research. Keywords: Agile, Scrum, EduScrum, XP, Kanban, Education, Teaching, Learningen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na implementaci agilního přístupu v netradičním kontextu, konkrétně ve vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit možnosti využití agilního přístupu ve vzdělávání a jeho dopad na efektivitu výuky, motivaci studentů a jejich spokojenost s výukou. Teoretická část práce se zabývá představením agilního přístupu a jeho metodologií, které posloužily jako základ pro vývoj agilního vzdělávacího přístupu. Dále je zde popsáno současné trendy moderního vzdělávání, které reflektují očekávání současných studentů od svého studia a jejich preferované metody učení. Následně se práce zaměřuje na konkrétní agilní metody ve vzdělávání a shrnuje stav výzkumu a výsledky případových studií jako podklad pro praktickou část práce. Tímto způsobem práce přináší teoretický rámec k této problematice, opírající se o aktuální studie. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů a jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Klíčová slova: Agile, Scrum, EduScrum, XP, Kanban, Vzdělání, Vyučování, Učenícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectagile|scrum|eduScrum|XP|Kanban|education|teaching|learningen_US
dc.subjectagile|scrum|eduScrum|XP|Kanban|vzdělavání|vyučování|učenícs_CZ
dc.titleUplatnění agilního přístupu ve vzdělávání (případová studie)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId263931
dc.title.translatedApplication of agile approach in education (case study)en_US
dc.contributor.refereeDvořák, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na implementaci agilního přístupu v netradičním kontextu, konkrétně ve vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a zhodnotit možnosti využití agilního přístupu ve vzdělávání a jeho dopad na efektivitu výuky, motivaci studentů a jejich spokojenost s výukou. Teoretická část práce se zabývá představením agilního přístupu a jeho metodologií, které posloužily jako základ pro vývoj agilního vzdělávacího přístupu. Dále je zde popsáno současné trendy moderního vzdělávání, které reflektují očekávání současných studentů od svého studia a jejich preferované metody učení. Následně se práce zaměřuje na konkrétní agilní metody ve vzdělávání a shrnuje stav výzkumu a výsledky případových studií jako podklad pro praktickou část práce. Tímto způsobem práce přináší teoretický rámec k této problematice, opírající se o aktuální studie. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů a jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. Klíčová slova: Agile, Scrum, EduScrum, XP, Kanban, Vzdělání, Vyučování, Učenícs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis focuses on the implementation of an agile approach in a non-traditional context, specifically in education. The aim of the thesis is to analyze and evaluate the potential use of the agile approach in education and its impact on teaching effectiveness, student motivation, and satisfaction with the learning process. The theoretical part of the thesis introduces the agile approach and its methodology, which served as the basis for the development of an agile educational approach. It also describes current trends in modern education, reflecting the expectations of contemporary students regarding their studies and their preferred learning methods. Subsequently, the thesis focuses on specific agile methods in education and summarizes the state of research and the results of case studies as a basis for the practical part of the work. In this way, the thesis provides a theoretical framework for this issue, based on current studies. The practical part of the thesis includes qualitative research in the form of semi-structured interviews and presents the results of this research. Keywords: Agile, Scrum, EduScrum, XP, Kanban, Education, Teaching, Learningen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV