Zobrazit minimální záznam

Achievement motivation and learning style preferences in different types of secondary schools
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorNecpalová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-07-08T10:17:00Z
dc.date.available2024-07-08T10:17:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190805
dc.description.abstractThis paper discusses learning styles and school performance motivation in secondary school students. In high school, students spend a considerable amount of their academic life and expend a considerable amount of energy to achieve the goal of successful completion of their education. Their motivation towards this goal can be varied, with some driven by family tradition, while others are motivated by fear of failure. Learning and expanding knowledge are a key part of secondary school life. There is a wide range of different learning styles, and not every style is appropriate for every student. The study involved 3,943 respondents (16-19 years old), of which 884 were in the group of students studying in secondary grammar school, 2,503 in the group of students studying in secondary vocational school, and 556 in the group of students studying in secondary vocational training school. Methods: school performance motivation questionnaire and VARK. Analysis of results: descriptive statistics, Chi-square, Kolmogorov-Smirnov normality test, Mann-Whitney U test, and Cramer's V or Rank-biserial correlation to estimate an effect size. The results show that girls in secondary schools are more likely to be positively motivated to perform in school and also show a higher need to avoid failure than boys. We also...en_US
dc.description.abstractTato práce pojednává o stylech učení a školní výkonové motivaci u žáků středních škol. Na střední škole studenti tráví značnou část svého studijního života a vynakládají nemalé množství energie k dosažení cíle, kterým je úspěšné dokončení vzdělávání. Jejich motivace k tomuto cíli může být různorodá, někteří se řídí rodinnou tradicí, zatímco jiné motivuje obava z neúspěchu. Učení a rozšiřování znalostí jsou klíčovou součástí středoškolského života. Existuje široká škála různých stylů učení, přičemž není každý styl vhodný pro každého studenta. Výzkumu se účastnilo 3 943 respondentů (16-19 let), z toho 884 respondentů ve skupině žáků studujících gymnázia, 2 503 žáků studujících střední odbornou školu, a 556 studujících střední odborné učiliště. Metody: dotazník Školní výkonové motivace a VARK. Analýza výsledků: deskriptivní statistika, Chí-kvadrát, Kolmogorov-Smirnovův test normality, Mann- Whitney U test, dále Cramerovo V a rank-biserialní korelační koeficient pro stanovení věcné významnosti. Z výsledů vyplývá, že dívky na středních školách jsou častěji pozitivně motivovány ke školnímu výkonu a zároveň vykazují vyšší potřebu vyhnout se neúspěchu než chlapci. Dále jsme zjistili, že dívky na středních školách preferují rozdílné učební styly než chlapci. Žáci na různých typech středních škol mají...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlearning style preferences|achievement motivation|secondary school|adolescenceen_US
dc.subjectučební styly|výkonová motivace|střední škola|adolescencecs_CZ
dc.titleVýkonová motivace a preference učebního stylu na různých typech středních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266625
dc.title.translatedAchievement motivation and learning style preferences in different types of secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o stylech učení a školní výkonové motivaci u žáků středních škol. Na střední škole studenti tráví značnou část svého studijního života a vynakládají nemalé množství energie k dosažení cíle, kterým je úspěšné dokončení vzdělávání. Jejich motivace k tomuto cíli může být různorodá, někteří se řídí rodinnou tradicí, zatímco jiné motivuje obava z neúspěchu. Učení a rozšiřování znalostí jsou klíčovou součástí středoškolského života. Existuje široká škála různých stylů učení, přičemž není každý styl vhodný pro každého studenta. Výzkumu se účastnilo 3 943 respondentů (16-19 let), z toho 884 respondentů ve skupině žáků studujících gymnázia, 2 503 žáků studujících střední odbornou školu, a 556 studujících střední odborné učiliště. Metody: dotazník Školní výkonové motivace a VARK. Analýza výsledků: deskriptivní statistika, Chí-kvadrát, Kolmogorov-Smirnovův test normality, Mann- Whitney U test, dále Cramerovo V a rank-biserialní korelační koeficient pro stanovení věcné významnosti. Z výsledů vyplývá, že dívky na středních školách jsou častěji pozitivně motivovány ke školnímu výkonu a zároveň vykazují vyšší potřebu vyhnout se neúspěchu než chlapci. Dále jsme zjistili, že dívky na středních školách preferují rozdílné učební styly než chlapci. Žáci na různých typech středních škol mají...cs_CZ
uk.abstract.enThis paper discusses learning styles and school performance motivation in secondary school students. In high school, students spend a considerable amount of their academic life and expend a considerable amount of energy to achieve the goal of successful completion of their education. Their motivation towards this goal can be varied, with some driven by family tradition, while others are motivated by fear of failure. Learning and expanding knowledge are a key part of secondary school life. There is a wide range of different learning styles, and not every style is appropriate for every student. The study involved 3,943 respondents (16-19 years old), of which 884 were in the group of students studying in secondary grammar school, 2,503 in the group of students studying in secondary vocational school, and 556 in the group of students studying in secondary vocational training school. Methods: school performance motivation questionnaire and VARK. Analysis of results: descriptive statistics, Chi-square, Kolmogorov-Smirnov normality test, Mann-Whitney U test, and Cramer's V or Rank-biserial correlation to estimate an effect size. The results show that girls in secondary schools are more likely to be positively motivated to perform in school and also show a higher need to avoid failure than boys. We also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV