Surfel-cloud rendering
Zobrazování mraků surfelů
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190737Identifiers
Study Information System: 235527
Collections
- Kvalifikační práce [10926]
Author
Advisor
Referee
Kolomazník, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Graphics and Game Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
11. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Počítačová grafika|3D grafika|Surfel|GPU|Mračno bodů|LoDKeywords (English)
Computer graphics|3D graphics|Surfel|GPU|Point-cloud|LoDOptimalizace renderování je velmi důležitá, zejména pro zařízení s nízkou spotřebou a vysokými nároky, jako jsou AR/VR headsety, kde se scéna musí vykreslit pro každé oko při vysoké snímkové frekvenci a s nízkou latencí. Pro tento problém bylo vytvořeno mnoho algoritmů, z nichž každý má své výhody a nevýhody. Cílem tohoto projektu bylo nejprve porovnat stávající techniky optimalizace renderování, zaměřené především na Level of Detail přístup. Potom na základě specifických potřeb byl vybrán a implementován nejvhodnější algoritmus. Proces implementace zahrnoval i několik vylepšení a úpravy.
Rendering optimization is very important, especially for low-power and high-demand devices such as AR/VR headsets, where a scene has to be rendered for each eye at a high frame rate and with low latency. Many algorithms have been created for this problem, each with its own advantages and disadvantages. This project firstly compared existing rendering optimization techniques, mostly focusing on the Level of Detail approach. Then, based on specific needs, the best suited algorithm was selected and implemented. The implementation process also involved several improvements and adjustments.