Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 12
Román "Vesmír": Základní aspekty románu M. A. Bulgakova Mistr a Markétka
The Novel "Universe": Basic Aspects of M.A. Bulgakov's Master and Margarita
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Frappartová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 13. 02. 2014
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Mikhail Afanasievich Bulgakov was a Russian novelist and playwright active in the first half of the twentieth century. The work of this author is unforgettable for the modern Russian literary art of the fist half of the ...
Michail Afanasjevič Bulgakov byl ruským prozaikem a dramatikem píšícím v 1. polovině 20. století. Tvorba tohoto spisovatele je neopominutelná pro moderní ruské slovesné umění první poloviny 20. století. Proslul díly s velmi ...
Michail Afanasjevič Bulgakov byl ruským prozaikem a dramatikem píšícím v 1. polovině 20. století. Tvorba tohoto spisovatele je neopominutelná pro moderní ruské slovesné umění první poloviny 20. století. Proslul díly s velmi ...
Reportážna fotografia a jej výpovedná hodnota
Reportage photography and its informative value
Reportážna fotografia a jej výpovedná hodnota
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Černý, Vladimír
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 11. 09. 2019
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diplomová práca sa zaoberá otázkou reportážnej fotografie a mediálnym zdelením nami vybraného vizuálneho obrazu. Pôjde o obraz sýrskeho utečenca Aylana Kurdiho z roku 2015, ktorého fotografia odkazuje na vecný problém ...
Our thesis is dealing with case of reportage photography and medial sharing of our choosen visual image. We have choosen an image of syrian refugee Aylan Kurdi from 2015, whose photo is refering the problem of refugee ...
Our thesis is dealing with case of reportage photography and medial sharing of our choosen visual image. We have choosen an image of syrian refugee Aylan Kurdi from 2015, whose photo is refering the problem of refugee ...
Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks
Corporate Logo of Starbucks and its Semiological Analysis
Sémiologická analýza loga společnosti Starbucks
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kladný, Tomáš
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 24. 09. 2015
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo vytvorené tak, aby bolo dobre zapamätateľné, ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Our society is overloaded with logos and that is main reason why ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Our society is overloaded with logos and that is main reason why ...
Vizualita sladkosti v marketingové komunikaci
Visuality of sweetness in marketing communication
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fišerová, Michaela
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 15. 09. 2017
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Cílem této práce je prozkoumat vizualitu sladkosti jako sociální konstrukt, který má sentimentální význam a je využíván v rámci marketingové komunikace. Předpokládáme, že stanovený fenomén není budován primárně na konotaci ...
The goal of this paper is to explore a visuality of sweetness. It is social construct with a sentimental meaning and it is used by marketing communication. We suppose that our phenomena is not build up on connotation such ...
The goal of this paper is to explore a visuality of sweetness. It is social construct with a sentimental meaning and it is used by marketing communication. We suppose that our phenomena is not build up on connotation such ...
Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks
Corporate Logo of Starbucks and its Semiological Analysis
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kladný, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 23. 09. 2016
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logo je vizuálnou identitou spoločnosti. Vizuálna identita je súčasťou firemnej identity. Logo je spojením grafického umenia a marketingových stratégii. ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logo is visual identity of brand. Visual identity is a part of corporate identity. Logo is a conjunction of graphic design and marketing strategies. ...
This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logo is visual identity of brand. Visual identity is a part of corporate identity. Logo is a conjunction of graphic design and marketing strategies. ...
Verbální a vizuální sdělení na titulních stranách deníku Aha! a jejich znaková tvorba
Verbal and Visual Contents at the Title Pages of Newspaper Aha! and their Semiotic Productin
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šafaříková, Radana
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 20. 06. 2013
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Titulní strana je jednoznačně prvotním reprezentantem tištěných médií, který často rozhoduje o jejich úspěchu či neúspěchu. Ještě větší opodstatnění má u bulvárních deníků, jejichž dennodenní existence závisí na neabonentních ...
The title page is clearly the main representative of the print media, which often determines their success or failure. An even greater justification for the tabloid newspapers whose everyday existence depends on nonabonent ...
The title page is clearly the main representative of the print media, which often determines their success or failure. An even greater justification for the tabloid newspapers whose everyday existence depends on nonabonent ...
Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů
Rhetorical Figures in Visual Advertisements of Selected Fashion Houses
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šafaříková, Radana
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 26. 10. 2012
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Selected fashion houses that exclusively offer luxurious goods use specific form of promotion of their products. Each house usually holds onto traditions of its country and features essential for its own brand while creating ...
Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním ...
Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním ...
Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico
Intertextual use of myth in the movie Lana Del Rey Tropico
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fišerová, Michaela
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 29. 01. 2016
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diploma thesis Intertextual use of myth in the film Lana Del Rey Tropico pays attention to the radical layering of myths in this film. Follows the relationship between intertextuality and the postmodern myth situation ...
Diplomová práce Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico věnuje pozornost radikálnímu vrstvení mýtů tímto filmem. Sleduje vztah intertextuality a mýtus postmoderní situace v návaznosti na strukturalistické ...
Diplomová práce Intertextuální užití mýtu ve filmu Lany Del Rey Tropico věnuje pozornost radikálnímu vrstvení mýtů tímto filmem. Sleduje vztah intertextuality a mýtus postmoderní situace v návaznosti na strukturalistické ...
Propaganda v sovětském a nacistickém životopisném filmu 30. let 20. století: Specifika filmového média jako nástroje propagandy
Propaganda in soviet and nazi biographical film of thirthies of 20th century: Specifics of film medium as an instrument of propaganda
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fišerová, Michaela
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 25. 09. 2013
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: Diplomová práce Propaganda v sovětském a nacistickém životopisném filmu 30. let 20. století: Specifika filmového média jako nástroje propagandy zkoumá trojice sovětských a německých filmových děl. Zaměřuje se na drobné ...
Thesis Propaganda in soviet and nazi biographical film of thirthies of 20th century: Specifics of film medium as an instrument of propaganda researches group of three soviet and three german Motion pictures. It focuses on ...
Thesis Propaganda in soviet and nazi biographical film of thirthies of 20th century: Specifics of film medium as an instrument of propaganda researches group of three soviet and three german Motion pictures. It focuses on ...
Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks
Corporate Logo of Starbucks and its Semiological Analysis
Diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kladný, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 02. 2016
Fakulta / součást: Fakulta humanitních studií / Faculty of Humanities
Abstrakt: This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Logo is visual identity of brand. Our society is overloaded with ...
Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Sú vizuálnou identitou spoločnosti. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo ...
Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Sú vizuálnou identitou spoločnosti. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo ...