Zobrazit minimální záznam

Twice exceptional children in pedagogical and psychological practise
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorSmítková, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-13T09:52:35Z
dc.date.available2017-04-13T09:52:35Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19058
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je v teoretické cásti zmapovat problematiku mimorádne nadaných detí se zamerením na vysoce specifickou oblast tzv. dvakrát výjimecných detí, tj. nadaných detí s handicapem. Vzhledem k relativní novosti tématu a malé orientaci verejnosti v této problematice je nezbytné uvést téma "dvojí výjimecnosti" do širších souvislostí. Teoretická cást proto zacíná vymezením základních pojmu, souvisejících s tématikou - inteligence, nadání, talentu a tvorivosti. Kapitoly týkající se fenoménu dvakrát výjimecných detí jsou zarazeny až na konci teoretické cásti, po celkovém shrnutí poznatku o nadaných detech - jejich charakteristikách, vývoji, identifikaci, vzdelávání apod. Tyto kapitoly, vztahující se již prímo ke zkoumané skupine nadaných detí, završují teoretickou cást a soucasne tvorí urcitý prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází z pedagogicko-psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik predložit konkrétní projevy, souvislosti vývoje a vlivy výchovného a vzdelávacího prístupu u nejvýznamnejších podskupin dvakrát výjimecných detí. Tato data mají být praktickým doplnením a ilustrováním zmapované psychologické problematiky dvakrát výjimecných detí, kterou se zabývala teoretická cást diplomové práce.cs_CZ
dc.description.abstractIn the theoretical part of this thesis the aim is to map problems of gifted children focusing on the highly specific field of so called twice-exceptional children, i.e. gifted children with disabilities. Keeping in mind relative newness and poor familiarity it is essential to bring up the theme of the dual exceptionality in a wider context. Therefore the theoretical part begins with defining of related basic terms - intelligence, giftedness, talent and creativity. Chapters concerning phenomena of twice-exceptional children are inserted at the end of the theoretical part after general summarizing information about gifted children - their characteristics, development, identification, education and so on. These chapters which directly refer to studied group of gifted children round off the theoretical part and concurrently form some transition to an empirical part. The empirical part of the thesis comes out from pedagogical and psychological practice. Its object is to present concrete expressions, the link with development and influences of educational approach along the most significant subgroups of twice-exceptional children through selected casuistries. These data should be a practical replenishment and illustration of mapped psychological problems of gifted children that the theoretical part of the thesis...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDvojí výjimečnost v pedagogicko-psychologické praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-26
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69090
dc.title.translatedTwice exceptional children in pedagogical and psychological practiseen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001095281
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je v teoretické cásti zmapovat problematiku mimorádne nadaných detí se zamerením na vysoce specifickou oblast tzv. dvakrát výjimecných detí, tj. nadaných detí s handicapem. Vzhledem k relativní novosti tématu a malé orientaci verejnosti v této problematice je nezbytné uvést téma "dvojí výjimecnosti" do širších souvislostí. Teoretická cást proto zacíná vymezením základních pojmu, souvisejících s tématikou - inteligence, nadání, talentu a tvorivosti. Kapitoly týkající se fenoménu dvakrát výjimecných detí jsou zarazeny až na konci teoretické cásti, po celkovém shrnutí poznatku o nadaných detech - jejich charakteristikách, vývoji, identifikaci, vzdelávání apod. Tyto kapitoly, vztahující se již prímo ke zkoumané skupine nadaných detí, završují teoretickou cást a soucasne tvorí urcitý prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází z pedagogicko-psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik predložit konkrétní projevy, souvislosti vývoje a vlivy výchovného a vzdelávacího prístupu u nejvýznamnejších podskupin dvakrát výjimecných detí. Tato data mají být praktickým doplnením a ilustrováním zmapované psychologické problematiky dvakrát výjimecných detí, kterou se zabývala teoretická cást diplomové práce.cs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part of this thesis the aim is to map problems of gifted children focusing on the highly specific field of so called twice-exceptional children, i.e. gifted children with disabilities. Keeping in mind relative newness and poor familiarity it is essential to bring up the theme of the dual exceptionality in a wider context. Therefore the theoretical part begins with defining of related basic terms - intelligence, giftedness, talent and creativity. Chapters concerning phenomena of twice-exceptional children are inserted at the end of the theoretical part after general summarizing information about gifted children - their characteristics, development, identification, education and so on. These chapters which directly refer to studied group of gifted children round off the theoretical part and concurrently form some transition to an empirical part. The empirical part of the thesis comes out from pedagogical and psychological practice. Its object is to present concrete expressions, the link with development and influences of educational approach along the most significant subgroups of twice-exceptional children through selected casuistries. These data should be a practical replenishment and illustration of mapped psychological problems of gifted children that the theoretical part of the thesis...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010952810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV