Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Žákovská samospráva Obchodní akademie, vyšší odborné školy cestovního ruchu a jazykové, Karlovy Vary
Self Management of Pupils of The Business Academy and The College of Turism and Language School in Karlovy Vary
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bendl, Stanislav
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem diplomové práce je participace žáků na životě školy se zvláštním důrazem na činnost žákovské samosprávy. Cílem teoretické části je vymezit pojem žákovské participace a všech jejích dostupných forem. Nastínit vývoj ...
The thesis deals with student participation in the life of the school and more specifically with the work of student self-administration. The goal of the theoretical part is to define the concept of student participation ...
The thesis deals with student participation in the life of the school and more specifically with the work of student self-administration. The goal of the theoretical part is to define the concept of student participation ...
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Education and development of teachers in kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Trojanová, Irena
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické ...
The aim of this thesis is to map one of the activity- personnel training and development of teaching staff in educational institutions, particularly in kindergartens. Theoretically define the concepts of learning and ...
The aim of this thesis is to map one of the activity- personnel training and development of teaching staff in educational institutions, particularly in kindergartens. Theoretically define the concepts of learning and ...
Komplexní evaluace soukromého předškolního zařízení s akreditací MŠMT
Comprehensive evaluation of privat pre-school institution with accreditation Ministry of education, youth and sports
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šimek, Dušan
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se zabývá komplexní evaluací soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku školských právnických osob. Hlavním výzkumným problémem jevymezení předškolního zařízení s akreditací Ministerstva školství, mládeže a ...
This work deals with a comprehensive evaluation of private nursery schools included in the Register of School Legal Entities. The main research problem is the definition of pre- school facilities accredited by the Ministry ...
This work deals with a comprehensive evaluation of private nursery schools included in the Register of School Legal Entities. The main research problem is the definition of pre- school facilities accredited by the Ministry ...
Vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993
Development of educational systems Czech and Slovak Republic after the division of Czechoslovakia in 1993
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Trojan, Václav
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce mapuje vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993. Společný historický základ ve vzdělávací politice, je výchozím bodem sledování vývoje těchto vzdělávacích ...
Thesis reviews the development of educational systems Czech and Slovak Republic after the division of Czechoslovakia in 1993. The common historical background in educational policy is the starting point for monitoring the ...
Thesis reviews the development of educational systems Czech and Slovak Republic after the division of Czechoslovakia in 1993. The common historical background in educational policy is the starting point for monitoring the ...
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Social disadvantage of secondary school student - the effect of disadvantage on education and possibilities of eliminating this phenomenon
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laurenčíková, Klára
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...
Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Student with Autism Spectrum Disorder - Teacher's Perspective
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sotáková, Hana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 13. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá tématem žáků s poruchou autistického spektra, vzdělávaných na běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem na tyto žáky nahlížejí jejich učitelé. Teoretická část se věnuje ...
This bachelor thesis deals with the topic of students with autism spectrum disorder educated in elementary schools. The aim is to find out how teachers perceive these students. The theoretical part is focused on autism ...
This bachelor thesis deals with the topic of students with autism spectrum disorder educated in elementary schools. The aim is to find out how teachers perceive these students. The theoretical part is focused on autism ...