Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Student with Autism Spectrum Disorder - Teacher's Perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79260Identifikátory
SIS: 161557
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
13. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola, učitel, žák, porucha autistického spectra, vzdělávání, integraceKlíčová slova (anglicky)
Elementary school, Teacher, Student, Autism Spectrum Disorder, Education, IntegrationBakalářská práce se zabývá tématem žáků s poruchou autistického spektra, vzdělávaných na běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem na tyto žáky nahlížejí jejich učitelé. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra, zejména diagnóze Aspergerova syndromu, žákům s touto poruchou, učitelům a dále výchovným a vzdělávacím přístupům k těmto žákům. V praktické části představuji metodologii výzkumu, který je založen na polostrukturovaných rozhovorech s vyučujícími, kteří mají zkušenosti s žáky s PAS a kvalitativní analýzu těchto rozhovorů. Získaná data jsou následně prezentována, interpretována a výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickými východisky. KLÍČOVÁ SLOVA základní škola, učitel, žák, porucha autistického spektra, vzdělávání, integrace
This bachelor thesis deals with the topic of students with autism spectrum disorder educated in elementary schools. The aim is to find out how teachers perceive these students. The theoretical part is focused on autism spectrum disorders, especially diagnosis of Asperger syndrome, students with this disorder, teachers and educational and training approaches to these students. The practical part explains the research metodology, which is based on semi-structured interviews with teachers who have experience with pupils with ASD a qualitative analysis of these interviews. Research data is presented, interpreted and results of the research are compared with relevant theories. KEYWORDS Elementary school, teacher, student, autism spectrum disorder, education, integration