Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Úloha reálií jako zprostředkovatele interkulturního učení ve vyučování cizím jazykům se zřetelem na němčinu jako cizí jazyk
The Role of Cultural Studies as a Mediator of Intercultural Learning in Foreign Language Teaching, Particularly in German as a Foreign Language
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kouřimská, Milada
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 02. 07. 2007
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce se proto zaměřuje na základní problémy v postavení a úkolech reálií ve vyučování cizím jazykům a dává si za cíl přispět tak k řešení problematiky výuky reálií ve vyučování cizím jazykům. Dále je cílem této práce ...
It is evident that with the current political and economic situation in Europe inter-cultural communication is a necessity. A tool in the process of communication is Ianguage; in a multicultural Europe this means the ...
It is evident that with the current political and economic situation in Europe inter-cultural communication is a necessity. A tool in the process of communication is Ianguage; in a multicultural Europe this means the ...
Odborná francouzština jako lingvodidaktický problém
French for specific purposes as a linguadidactic problem
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fenclová, Marie
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 25. 05. 2007
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Máme za to, že cíl disertační práce stanovený v úvodu, tedy podat ucelený pohled na problematiku "odborné francouzštiny jako lingvodidaktického problému" byl splněn. Práce analyzovala a posléze shrnula rozdílné koncepce ...
The aim of the thesis is to give the eoherent view of teaehing French for specific purposes and to contribute the improvement relevant to the specific subgroups of didactics of foreign languages: didactics of French for ...
The aim of the thesis is to give the eoherent view of teaehing French for specific purposes and to contribute the improvement relevant to the specific subgroups of didactics of foreign languages: didactics of French for ...