Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 17
Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku
Developing communication skills for children preschool age
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 07. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Klíčová slova: komunikace, komunikační kompetence, ontogeneze řeči, ovlivňující faktory, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, dítě předškolního věku, rodina, učitelka, mateřská škola, stimulační program ...
Key words: communication, communication skills, ontogenesis of speech, influencing factors, communication skills, general educational program for preschool education, preschool age, family, teacher, nursery school, a ...
Key words: communication, communication skills, ontogenesis of speech, influencing factors, communication skills, general educational program for preschool education, preschool age, family, teacher, nursery school, a ...
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Activities offered by Primary Schools supporting the involvement of both parents and the pre-primary school resulting in a trouble free transition for the child
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to ...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Forms of Family and School Cooperation at the Beginning of School Attandance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
Mateřská škola jako veřejná služba
Kindergarten as public service
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlová, Jana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 07. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich ...
The aim of this work is to look into the issue of interpretation of the term public service in preschool education. The main goal is to find out how this service is understood by parents who use this service - whether their ...
The aim of this work is to look into the issue of interpretation of the term public service in preschool education. The main goal is to find out how this service is understood by parents who use this service - whether their ...
Partnerství a klientský přístup ve spolupráci rodiny a školy
Partnership and client access in coperation between family and school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 10. 06. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The theses deals with partnership and client-based approach to family and schooll collaboration. The theoretical part focuces on family and school as an institucion, thein definition, fiction and curricular documents. ...
Diplomová práce se zabývá partnerstvím a klientským p ístupem ve spolupráci rodiny a školy. Teoretická část se zam uje na rodinu a školu jako instituci, jejich definici, funkci a kurikulární dokumenty. Dále se zabývá vztahy ...
Diplomová práce se zabývá partnerstvím a klientským p ístupem ve spolupráci rodiny a školy. Teoretická část se zam uje na rodinu a školu jako instituci, jejich definici, funkci a kurikulární dokumenty. Dále se zabývá vztahy ...
Problémy začínajících učitelů
Problems of novice teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Spilková, Vladimíra
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 03. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce "Problémy začínajících učitelů" se zabývá problematikou začínajících učitelů a jejich problémů v prvních letech výkonu učitelské profese. Cílem práce je identifikace klíčových problémů začínajících učitelů. ...
The present thesis Problems Faced by Beginning Teachers deals with the issue of beginning teachers and their problems in their first years of teaching. The aim of this paper is to identify key problems of beginning teachers. ...
The present thesis Problems Faced by Beginning Teachers deals with the issue of beginning teachers and their problems in their first years of teaching. The aim of this paper is to identify key problems of beginning teachers. ...
Problematika vztahu rodiny a mateřské školy
Issue of relationship between family and kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Havlová, Jana
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 10. 09. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři ...
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the ...
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the ...
Spolupráce asistenta pedagoga s třídním učitelem v primární škole
Cooperation of Pedagogical Asisstent and Class Teacher in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce, teoreticko-empirického charakteru, se věnuje otázce činnosti asistenta pedagoga v prostředí primární školy. Pracuje s názory a zkušenostmi pedagogů a asistentů pedagogů. Teoretická část se zabývá sumarizací ...
This theoretical and empirical thesis addresses the issue of teaching assistant activity at primary school. It works with the views and experience of teachers and teaching assistants. The theoretical part summarizes knowledge ...
This theoretical and empirical thesis addresses the issue of teaching assistant activity at primary school. It works with the views and experience of teachers and teaching assistants. The theoretical part summarizes knowledge ...
Začínající učitel
Teacher the beginner
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 05. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci na téma "Začínající učitel" se věnuji problematice začínajících učitelů s maximální délkou jejich praxe do tří let od absolvování vysokoškolského studia. Soustředím se na učitele na 1. stupni základní ...
My Diploma Thesis "Newly qualified teachers" is devoted to new teachers with less than 3 years of teaching experience after they graduated from accredited college and received a degree as a teacher. My focus is on the ...
My Diploma Thesis "Newly qualified teachers" is devoted to new teachers with less than 3 years of teaching experience after they graduated from accredited college and received a degree as a teacher. My focus is on the ...
Spolupráce rodičů a školy na počátku školní docházky
Cooperation between parents and school at the beginning of school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 22. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. V teoretické části přibližuje pozici tohoto tématu v rámci českého školství a některé vzdělávací programy a iniciativy ...
This diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of school attendance. Position of that subject in Czech education system is clarified in the theoretical part, as well as some educational ...
This diploma thesis deals with cooperation between family and school at the beginning of school attendance. Position of that subject in Czech education system is clarified in the theoretical part, as well as some educational ...