Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Dělitelnost v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků
Divisibility in 6th and 7th grade - textbooks and knowledge of pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pilous, Derek
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 09. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci Dělitelnosti v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků se zabývám různými aspekty výuky tohoto tématu na základních školách. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. Zatímco první kapitola se věnuje ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
My theses called Divisibility at second grade - textbooks and knowledge of the pupils is devoted to different aspects of schooling of this topic at elementary schools. This work is divided into three chapters. Whilst the ...
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Propedeutics of cartesian coordinate system and the development of functional thinking of primary school pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kloboučková, Jaroslava
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 23. 05. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem ...
This thesis didactically maps and describes new didactical mathematic environment and the possibilities of its application in teaching in the first grade of primary education. In this thesis I describe the process of an ...
This thesis didactically maps and describes new didactical mathematic environment and the possibilities of its application in teaching in the first grade of primary education. In this thesis I describe the process of an ...
Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností
Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Jarmila
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 19. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Didaktické situace v matematice na základní škole. Třídění čtyřúhelníků na základě vybraných vlastností. AUTOR: Bc. Kateřina Vladyková KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Prof. RNDr. ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
TITLE: Didactical situations in mathematics at lower secondary level. The classification of quadrilaterals based on selected characteristics. AUTHOR: Bc. Kateřina Vladyková DEPARTMENT: Department of Mathematics and ...
Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy
Personal and social education in a constructivist-oriented teaching of mathematics at the 2nd level of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zhouf, Jaroslav
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 11. 01. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění ...
This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal ...
This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal ...
Matematická prostředí Bludiště a Cyklostezky u žáků 1. stupně ZŠ
Mathematical Environments Mazes and Cycle Path with Primary School Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce pojednává o matematických prostředích Bludiště a Cyklostezky. V úvodní části se zabývá vymezením dvou protipólních edukačních stylů, a to transmisivního a konstruktivistického. V rámci konstruktivistického ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
The diploma thesis deals with the mathematical environments Mazes and Cycle Paths. The first part is concerned with the definition of two opposite educational styles, transmissive and constructivistic. Within the ...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Constructivist teaching of the area of a triangle and parallelogram in two classes with a different background in teaching mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vondrová, Naďa
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...
The thesis deals with constructivist approaches to teaching mathematics in lower secondary school, which means that a pupil is the centre of learning process. Based on study of literature, textbook analysis, and, in ...