Search
Now showing items 1-2 of 2
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Negative numbers in contemporary primary school mathematics
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Slezáková, Jana
Date Issued: 2016
Date of defense: 14. 01. 2016
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Comparison of mathematical problem solving strategies of primary school pupils
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Jirotková, Darina
Date Issued: 2016
Date of defense: 14. 01. 2016
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...