Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Přínos Ladislava Daniela školní hudební výchově
Contribution of Ladislav Daniel for school music education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Váňová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 03. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá osobností a přínosem profesora L. Daniela školní hudební výchově. V úvodu práce je rozebrán Danielův život a aktivity, kterým se jako profesionál ve svém oboru po celý život věnoval. Výzkumná část ...
The thesis deals with personality and contribution of professor L. Daniel for school music education. In the introduction is analyzed Daniel's life and activities, which as a professional in his discipline devoted after ...
The thesis deals with personality and contribution of professor L. Daniel for school music education. In the introduction is analyzed Daniel's life and activities, which as a professional in his discipline devoted after ...
Hra jako prostředek žákovy aktivizace v hudebně výchovné práci na 1. stupni ZŠ. Hry s hudební teorií ve třídách s rozšířenou výukou HV
Playing as a tool to motivate pupils in musical and educational classwork in elementary school. Games with music theory in classes with extended teaching of music lessons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Váňová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problémem využití hudebně didaktických her ve výuce hudební teorie. Teoretická část objasňuje některé obecné pojmy, jako je hra, aktivizace, či osobnost dítěte. Vychází z dějin pedagogiky, seznamuje ...
The thesis deals with the use of musical educational games in teaching music theory. The theoretical part explains some general concepts such as game, activation, or the child's personality. Text is based on the history ...
The thesis deals with the use of musical educational games in teaching music theory. The theoretical part explains some general concepts such as game, activation, or the child's personality. Text is based on the history ...