Přínos Ladislava Daniela školní hudební výchově
Contribution of Ladislav Daniel for school music education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83519Identifiers
Study Information System: 135265
Collections
- Kvalifikační práce [17868]
Author
Advisor
Referee
Kodejška, Miloš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Ladislav Daniel, pedagogika, hudební výchova, základní školy s RVHVKeywords (English)
Ladislav Daniel, pedagogy, music education, elementary school with EEME (expanded education of music education)Diplomová práce se zabývá osobností a přínosem profesora L. Daniela školní hudební výchově. V úvodu práce je rozebrán Danielův život a aktivity, kterým se jako profesionál ve svém oboru po celý život věnoval. Výzkumná část této práce přináší informace o provedeném šetření. V diplomové práci jsou obsaženy poznatky, které byly získány na základě kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit povědomí hudební veřejnosti o Danielově díle a dále o aplikaci jeho metod v praxi. Pro kvalitativní výzkum byli zvoleni začínající pedagogové a dále učitelé z praxe v oboru hudebním či absolventi oboru učitelství pro první stupeň základních škol s rozšířenou specializací hudební výchovy. Výsledky tohoto výzkumu mohou být inspirací k dalším úvahám o aplikaci Danielova díla v praxi. Klíčová slova Ladislav Daniel, pedagogika, hudební výchova, základní školy s RVHV.
The thesis deals with personality and contribution of professor L. Daniel for school music education. In the introduction is analyzed Daniel's life and activities, which as a professional in his discipline devoted after all his life. The research part of this thesis provides information on the investigation. The thesis contains findings that were obtained on the basis of qualitative research. The aim of this research was to determine the musical public awareness about Daniel's work and the application of his methods in practice. For qualitative research were elected beginning teachers and teachers from practice in the field of music or graduates of teacher training for primary schools with extended specializing in music education. The results of this research can be an inspiration for further reflection on the application of Daniel's work in practice. Keywords Ladislav Daniel, pedagogy, music education, elementary school with EEME (expanded education of music education).