Přínos Ladislava Daniela školní hudební výchově
Contribution of Ladislav Daniel for school music education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83519Identifikátory
SIS: 135265
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodejška, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
3. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ladislav Daniel, pedagogika, hudební výchova, základní školy s RVHVKlíčová slova (anglicky)
Ladislav Daniel, pedagogy, music education, elementary school with EEME (expanded education of music education)Diplomová práce se zabývá osobností a přínosem profesora L. Daniela školní hudební výchově. V úvodu práce je rozebrán Danielův život a aktivity, kterým se jako profesionál ve svém oboru po celý život věnoval. Výzkumná část této práce přináší informace o provedeném šetření. V diplomové práci jsou obsaženy poznatky, které byly získány na základě kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit povědomí hudební veřejnosti o Danielově díle a dále o aplikaci jeho metod v praxi. Pro kvalitativní výzkum byli zvoleni začínající pedagogové a dále učitelé z praxe v oboru hudebním či absolventi oboru učitelství pro první stupeň základních škol s rozšířenou specializací hudební výchovy. Výsledky tohoto výzkumu mohou být inspirací k dalším úvahám o aplikaci Danielova díla v praxi. Klíčová slova Ladislav Daniel, pedagogika, hudební výchova, základní školy s RVHV.
The thesis deals with personality and contribution of professor L. Daniel for school music education. In the introduction is analyzed Daniel's life and activities, which as a professional in his discipline devoted after all his life. The research part of this thesis provides information on the investigation. The thesis contains findings that were obtained on the basis of qualitative research. The aim of this research was to determine the musical public awareness about Daniel's work and the application of his methods in practice. For qualitative research were elected beginning teachers and teachers from practice in the field of music or graduates of teacher training for primary schools with extended specializing in music education. The results of this research can be an inspiration for further reflection on the application of Daniel's work in practice. Keywords Ladislav Daniel, pedagogy, music education, elementary school with EEME (expanded education of music education).